بازدید این صفحه: 506
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

وزير بهداشت در دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي

tm.jsp

وزير بهداشت در نشستي صميمانه با دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي

  سه ماه ديگر براي پيگيري درخواستهای شما به دانشگاهتان مي‌آيم

 

 وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستي صميمانه با دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي ضمن شنيدن مشكلات دانشجويان گفت: اعتراضات شما وارد است و سه ماه ديگر براي پيگيري اين موضوعات به دانشگاهتان مي‌آيم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب‌دا)؛ جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي كه براي بيان مشكلات خود در مراسم اعطاي نشان ايمني سلامت حاضر شده بودند با قول وزير بهداشت مقرر شد تا پس از اتمام مراسم مشکلات خود را با دكتر هاشمي در ميان بگذارند.

براساس این گزارش، به همين منظور پس از اتمام مراسم اعطاي نشان ايمني سلامت نشستي صميمانه در سالن ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي با حضور وزير بهداشت و دانشجويان برگزار شد.

اين دانشجويان كه به طرح ادغام دانشجويان خودگردان با دانشجويان غير خودگردان اعتراض داشتند در حضور وزير بهداشت به بيان مشكلات خود پرداختند.

اين دانشجويان شلوغي كلاس‌ها، صف‌هاي طولاني سلف غذاخوري و مشكلات استفاده از كتابخانه را مطرح كرده و عنوان كردند به دليل ازدحام دانشجويان در كلاس‌ها كيفيت آموزش كاهش يافته و مشكل دانشجويان به جاي درس و آموزش، سلف و غذا شده است.

دكتر هاشمي پس از شنيدن سخنان نمايندگان دانشجويان  گفت: اعتراضات شما وارد است و بايد با پذيرش دانشجويان خودگردان شرايط و فضاي آموزشي و امكانات آموزش ارتقا يابد.

وي با اشاره به سابقه راه‌اندازي دانشگاه‌هاي بين‌الملل و تغييرات ايجاد شده در آن طي ۶ سال گذشته گفت: طي سال‌هاي گذشته سيكل معيوبي به نام استفاده از توانمندي داخلي براي تربيت دانشجوي خارجي ايجاد شد كه آن طور كه بايد موفق نبود.

دکتر هاشمي افزود: قبل از آغاز به كار اين دولت بخش عمده‌اي از پذيرش دانشجوي بين‌المللي با پارتي و پول انجام مي‌شد به همين منظور اصلاحاتي در اين بخش صورت گرفت و براساس آن تمامي متقاضيان بايد از كنكور پذيرش مي‌شدند.

وي با تأكيد بر اين كه بدون اعتبار و بودجه نام بين‌الملل صحيح نيست و تقلبي است، گفت: من در پي تائيد يا رد موضوع پذيرش دانشجويان خودگردان نيستم و اين طرحي بود كه ۵ سال گذشته به منظور كسب درآمد براي دانشگاه‌ها توسط قانون‌گذار به تصويب رسيد و امروز مسئولان دانشگاه بايد توجه كنند و امكانات و فضاي آموزشي لازم را همراه با پذيرش دانشجويان خودگردان ارتقا دهند.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اين كه براي كلاسي با ۱۲۰ نفر ظرفيت به طمع پول ۲۵۰ نفر پذيرش كنيم كار درستي نيست و مسئولان آموزشي دانشگاه‌ها بايد نسبت به اين امر توجه كافي داشته باشند.

دكتر هاشمي با تأكيد بر اينكه دانشجويان غيرخودگردان بايد در برنامه‌هاي كلاسي و توزيع در بخش‌هاي تخصصي در اولويت باشند، گفت: دانشجويان غيرخودگردان بايد احساس كنند كه با پذيرش دانشجويان خودگردان شرايطشان بهتر مي‌شود.

وي با اشاره به اعتراض يكي از دانشجويان مبني بر اينكه دانشجويان خودگردان ملزم به گذراندن طرح نيستند، گفت: هيچ تفاوتي بين دانشجويان خودگردان با ساير دانشجويان در انجام تعهدات نيست و گذراندن طرح براي تمامي دانشجويان خودگردان، غيرخودگردان و دانشجويان دانشگاه آزاد الزاميست.

وزير بهداشت در پايان از دانشگاه‌ها خواست تا در كشورهاي ديگر همچون لبنان دانشگاه‌هايي را راه‌اندازي كنند تا جوانان مستعد مجبور نباشند در دانشگاه‌هاي بعضي از كشورها كه خروجي آنها چيزي به عنوان سواد نيست به تحصيل بپردازند.

لازم به ذكر است دانشجويان معترضي كه در ابتدا اعتراضات خود را با فرياد بيان مي‌كردند پس از مواجهه با روحيه نقدپذيري و صبر وزير بهداشت بسيار آرام مشكلات خود را مطرح كرده و از دكتر هاشمي به دليل شنيدن مشكلات آنها و داشتن اين روحيه تشكر كردند

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *