بازدید این صفحه: 705
بیمارستان-داروخانه-درمانگاه-کلینیک-bimarestan-hospital-

نارسایی کلیه

بیماری های سیستمتیک و قاعدگی

نارسایی کلیه

 اختلالات قاعدگی در زنان مبتلا به نارسایی مزمن کلیه شایع بوده ودر صورتی که کراتینین سرم به mg/di ۵-۱۰ برسد،اغلب آمنوره رخ خواهد داد.این اختلال به ندرت با همودیالیز برطرف می شود و حتی ممکن است بدتر نیز شود.ولی در صورت انجام پیوند موفقیت آمیز کلیه معمولا قاعدگی از سر گرفته شده و منظم می شود.

در بیماران اورمیک بروز قاعدگی،اکثرا بدون تخمک گذاری بوده و حاملگی نادرست است.در بیماران اورمیک قبل ار یائسگی غلظت استروژن و FSH بسار پایین است ولی کاهش LH نسبتا کمتر از دو هورمون فوق می باشد.ولی در دوران یائسگی غلظت LHو FSH افزایش می یابد که به دلیل اشکال در کلیرانس کلیوی آن ها می باشد.در حدود ۵۰% بیمارانی که تحت دیالیز قرار دارند،هیپرپرولاکتینمی دیده می شود که برخلاف افراد با کلیه سالم به L-dopa و دوپامین پاسخ نمی دهد. (احتمالا به دلیل نارسایی در سیستم مهاری دوپامینرژیک بر روی ترشح پرولاکتین).

یکی از مشکلات جدی و خطرناکی که بیماران دیالیزی را تهدید می کند،خونریزی غیر طبیعی رحمی و پاره شدن کیست های فونکیسیونل تخمدان است.علت این موضوع تجویز هپارین در هنگام دیالیز و تجویز ضد انعقاد های خوراکی پس از آن است.در این بیماران تجویز قرص های جلوگیری از بارداری (OCPs) با دوز پایین می تواند تا حدی از این مسئله جلوگیری کند.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *