بازدید این صفحه: 946

همه چیز در مورد طب سوزنی(طب باستانی کشور چین)

طب سوزنی چیست؟
طب سوزنی از درمان های باستانی طب سنتی چینی است که در آن سوزن بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن قرار داده می شود. این روش در ابتدا برای رفع درد است، اما همچنین برای درمان سایر دردها استفاده می شود. بیش از ۳ میلیون آمریکایی ازطب سوزنی استفاده می کنند، اما در بسیاری از کشورهای دیگر رایج است. به عنوان مثال، در فرانسه، یکی از ۵ نفر طب سوزنی تست کرده است.

روش درمان طب سوزنی
ازاد کردن جریان انرژی حیاتی در بدن یا “چی”، برای تحریک نقاط انرژی در طول ۱۴ گذرگاه است. دانشمندان می گویند که سوزن می تواند اندورفین-(ضد درد طبیعی )ازاد کندو باعث افزایش جریان خون می شوند فعالیت مغز را تغییر دهند. مخالفان به این نظریه معتقدند که طب سوزنی فقط به این دلیل اثردارد که مردم آن را باور دارند.

آیا طب سوزنی صدمه می زند؟
سوزن طب سوزنی بسیار باریک هستند و بسیاری از افراد صدمه ای را احساس نمی کنند و یا فقط درد بسیار کمی را متحمل می شوند که بسیار ناچیز است. آنها غالبا می گویند که پس از درمان،احساس دریافت انرژی و راحتی دارند.. با این حال، سوزن ها می توانند باعث تحریک موقت پوست بشوند.

طب سوزنی: درد کمر
این مطالعه نشان داد که روش طب سوزنی باعث تسکین درد کمر می شود که ۳ماه به طول انجامید. کارشناسان همچنان به استفاده از طب سوزنی برای درد (شدید)، کمر، مشکوک هستند و در حال جمع اوری اطلاعات می باشند.

طب سوزنی: سردرد
طب سوزنی می تواند کمک کند که از میگرن یا سردرد تنشی، خلاص شوید.

طب سوزنی: تورم عضلات
مطالعات که چگونه طب سوزنی در درمان دردهای اسکلتی عضلانی تست شده، به نتایج مختلفی رسیده اند. برخی پیشنهاد کرده اند که به طور موقت ممکن است به کاهش درد کمی کمک کند، اما آزمایش های دیگر این نشان نداده اند. مطالعه کوچک انجام شده توسط کلینیک مایو نشان داده است که طب سوزنی می تواند مشکل را ناشی از التهاب عضلات، خستگی و اضطراب را تسکین دهد. اما به طور کلی، شواهد کافی برای اثبات که طب سوزنی برای تورم عضلات خوب است وجود ندارد.

طب سوزنی: درد آرتروزی
به گفته موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی- عضلانی ، پوست و عضله، طب سوزنی علاوه بر درمان متداول، کمک های مناسبی ، به بیماران آرتروزی می کند بعضی از تحقیقات امیدوار کننده اخیر نشان می دهد که طب سوزنی می تواند درد آرتروز در زانو را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اثران در آرتروز مورد نیاز است.

طب سوزنی: سندرم تونل کارپال (مچی )
طب سوزنی را با قرص استروئید تجویز شده برای درد ناشی از سندرم تونل مچ دست، مچ و بازو مورد مقایسه قرار گرفتند. در حالی که این مطالعات امید وار کننده بود،اما شواهد زیادی هنوز، لازم است که به تایید اثر طب سوزنی بر سندرم تونل کارپ کمک کند.

طب سوزنی: دیگر دردها
طب سوزنی مردم برای درد گردن، عضلات، آرنج و گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی، مورد استفاده قرار گیرد به این امید که آنها از دارو ها و عوارض جانبیشان دوری کنند . سازمان بهداشت جهانی، ۲۸ بیماریهای مختلف که ممکن است با طب سوزنی درمان شده اند، را ذکر نمود.

اثرات تقویت کننده ضد درد
طب سوزنی را می توان با درمان های دیگر مانند ماساژ و دارو های ضد درد ترکیب،و استفاده کرد .
طب سوزنی: تهوع
طب سوزنی در نقطه (P6)، واقع در مچ دست، می تواند حالت تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی یا جراحی،را کاهش دهد. مطالعات کارشناسان نشان می دهد که ۱۰ تکنیک روش طب سوزنی که عبارتند از سوزن طب سوزنی، تحریک الکتریکی، فشار درمانی در مقایسه با داروهایی که جلوگیری از تهوع و استفراغ، می کنند موثرتر است.

طب سوزنی و درمان سرطان
چون طب سوزنی می تواند درد، تهوع و استفراغ، کاهش، گاهی اوقات آن را نیز برای غلبه بر نشانه های سرطان و شیمی درمانی استفاده می کنند. این روش همچنین می تواند گر ناگهانی ناشیاز سرطان پستان را کنترل کند. اول با دکتر خود گفتگو کنید و پس از آن به شخصی حرفه ای مراجعه کنید که تجربه کار با بیماران سرطانی را دارد.

طب سوزنی و کودکان
طب سوزنی برای کودکان، ناراحتی شناخته شده ای ندارد ولی یهتر است به افراد متخصص و با تجربه مراجعه کنید.

خطرات طب سوزنی
اگر چه طب سوزنی به طور کلی ایمن است و عوارض جدی ان بسیار نادر هستند، خطراتی هم وجود دارد. سوزنی استریل نشده، می توانند باعث عفونت بشوند. در برخی از نقاط که سوزن ها عمیق تر فرو برده می شوند می توانند شش یا کیسه صفرا را سوراخ کرده و مشکلاتی در عروق خونی یه وجود بیارد.

فردی حرفه ای و با تجربه به را انتخاب کنید
مهم است که درمان توسط فردی با استاندارد، آموزش و تمرین دیده انجام شود. این که آنها واجد شرایط برای درمان چه بیماری هایی ،هستند در گواهی نامه ی ان ها ذکر شده است.

اپدیت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *