بازدید این صفحه: 792
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

مشاور وزیر بهداشت و رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت

tm.jsp

مشاور وزیر بهداشت و رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت:

  نتایج ارزیابی عملکرد مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به زودی منتشر می شود

مشاور وزیر بهداشت و رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت با بیان اینکه ایمنی غذا یک مقوله بین بخشی است افزود: وزارت بهداشت هیچ گونه دخالتی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین حمل و نقل و واردات غذا ندارد بلکه استانداردهایی را برای غذا تعریف می کند که ارگانها و سازمانهای مربوط به غذا ملزم به رعایت آن هستند.

دکتر علیرضا دلاوری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ اظهار داشت: در بحث امنیت غذایی تقریبا تمام دولت در گیر خواهد بود و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی در واردات مواد غذایی دارند ضمن اینکه دغدغه وزارت بهداشت و همچنین سازمان ملی استاندارد این است که غذای سالم به دست مردم برسد و به سلامت آنها آسیبی وارد نشود.

وی گفت: نوع غذایی که سر سفره مردم قرار می گیرد باید علاوه بر اینکه میزان کافی کالری مناسب را تأمین می کند در عین حال بتواند ریز مغذی ها را نیز به بدن برساند و در همین راستا یکی از وظایف وزارت بهداشت، تعریف سبد غذایی مطلوب است که خوشبختانه در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شده است.

دکتر دلاوری با اشاره به اینکه ارتقاء وضعیت غذایی یک بحث بین بخشی است افزود: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور یک نهاد تولیتی می باشد و این نهاد از حدود ۱۰ سال پیش ابتدا با نام شورای عالی امنیت غذایی و سپس با اضافه شدن مقوله سلامت در زمینه امنیت غذایی فعالیت داشته است که در جلسات این شورا،بیشترین و در عین حال مهمترین دستور کارها مربوط به امنیت غذایی بوده است.

وی با بیان این که رییس جمهور عهده دار ریاست و وزیر بهداشت دبیری شورای عالی سلامت امنیت غذایی کشور را به عهده دارند، گفت: با توجه به شکل گیری این شورا در سطح ملی، در سطح استانی نیز زیر نظر استاندار تشکیل جلسه می دهد و دانشگاه های علوم پزشکی اقدامات لازم را در خصوص موضوعات بین بخشی و از جمله امنیت غذا انجام می دهند.

مشاور وزیر بهداشت و رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت با بیان اینکه در سال گذشته شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور دو اقدام مهم داشت، خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات، ارزیابی عملکرد مصوباتی دولت یازدهم و اقدام دیگر ارزیابی عملکرد مصوبات قبل از این دولت بود تا میزان اثر بخشی آنها را مشاهده کنیم و امیدواریم طی ۳ هفته آینده بتوانیم نتایج آن را منتشر کنیم.

دکتر دلاوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طبق مطالعاتی که انجام شده، بیشترین بار ناشی از عوامل خطر مربوط به عوامل تغذیه ای است، اظهار داشت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت،” ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ” است که حوزه های مختلف وزارت بهداشت در جهت تحقق شعار امسال این سازمان نهایت تلاش خود را خواهند داشت.

دکتر دلاوری در پایان یاد آور شد: توصیه من به مردم این است که از غذا خوردن لذت ببرند اما توجه داشته باشند که این لذت، باعث بروز بیماری نشود.

وی افزود: در کنار مصرف مواد غذایی که انرژی روزانه بدن را تأمین می کنند حتما به فعالیت بدنی و ورزش بپردازند و وقت مناسبی را در روز به آن اختصاص بدهند و سعی کنند این وقت تغییر نکند و به صورت یک رفتار منظم مانند نماز خواندن در ساعات مشخصی از روزبه صورت مستمرادامه داشته باشد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *