بازدید این صفحه: 635

انجمن منطقه ای رادیولوژی اوراسیا

logo-marizkhone.com-news-اخبار1

انجمن منطقه ای رادیولوژی اوراسیا

مقالات پزشکي,انحمن راديولوژيخبر هاي جديد از دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadid,new news

به گزارش ایرنا از انجمن رادیولوژی ایران

 

دکتر منصور فاتحی رئیس مشترک انجمن منطقه ای رادیولوژی اوراسیا گفت: این انجمن یک تشکل فرا ملی رادیولوژی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است که تاکنون مشابه آن موجود نداشته است.

وی افزود: تشکیل این انجمن بستر مناسبی برای مبادله تجربه های منطقه ای در زمینه علوم مربوط به رادیولوژی بوده از سوی دیگر اداره بازار محصولات رادیولوژی در منطقه نیز یکی از دستاوردهای چنین تشکلی خواهد بود.

فاتحی اظهار کرد: در مناطق مختلف جهان انجمن های فراملی و منطقه ای برای رادیولوژی و سایر رشته های پزشکی تشکیل شده است که از سال ها پیش در این زمینه فعالیت دارند؛ اما منطقه خاورمیانه و غرب آسیا تاکنون در این زمینه فعالیتی نداشته است.

وی ادامه داد: ایده تشکیل انجمن اوراسیا به عنوان بخشی از تفاهم نامه همکاری بین انجمن رادیولوژی ایران و انجمن رادیولوژی ترکیه تعریف شد که بر اساس آن پیش بینی شده بود یک تشکل فرا ملی رادیولوژی در منطقه شکل گیرد و انجمن های رادیولوژی ایران و ترکیه به عنوان قوی ترین سازمان های رادیولوژی منطقه هدایت این پروژه را به عهده گیرند که انجام شد.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: در حال حاضر ۲۹ کشور شامل ایران، ترکیه، پاکستان، روسیه، اوکراین، مصر، افغانستان، عراق، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، گرجستان، ارمنستان، کویت، امارات متحده عربی، قطر، اردن، سوریه، فلسطین، عربستان سعودی، عمان، یمن، قبرس، لبنان، آلبانی، مولداوی، مغولستان، بحرین و کوزوو عضو این انجمن هستند.

وی گفت: اولین نشست غیر اروپایی این انجمن منطقه ای، همزمان با کنگره سی و یکم رادیولوژی روز ۱۸ اردیبهشت ماه امسال با حضور اعضای هیات مدیره انجمن های رادیولوژی کشورهای اطراف از جمله ترکیه، روسیه، پاکستان، اففعانستان، عراق و اردن برگزار می شود.

فاتحی افزود: این اقدام مهمترین فعالیت برون مرزی انجمن رادیولوژی ایران محسوب می شود که امید است بتواند، منشا تعاملات زیادی از جمله آموزش رادیولوژی در منطقه شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این از این طریق می توان به کمک شرکت هایی که دستگاه ها را به طور انحصاری در کشور خود توزیع می کنند، بازار منطقه ای را به صورت مشترک مدیریت کرد؛ بنابراین در صورتی که بتوانیم، این تشکل فرا ملی را تقویت کرده و پایگاه های آن را عمق دهیم، می توان از این بازار منطقه ای، برای کسب فرصت های بیشتر علمی و پژوهشی استفاده کنیم.

سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران با حضور میهمانانی از امریکا، اروپا و آسیا با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای تشخیصی، تصویربرداری قلبی – عروقی، تصویربرداری قفسه سینه و ریه، تصویر برداری در موارد اورژانس و همچنین سونوگرافی های عمومی و اختصاصی ۱۸تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار و همزمان با آن شرکت های تجهیزات پزشکی در نمایشگاه تجهیزات تصویربرداری، آخرین تجهیزات روز دنیا را به پزشکان ارایه می دهند.

منبع : خبرگزاري ايرنا

 

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *