بازدید این صفحه: 723

اختلال مغز شیمیایی شناخته شد

logo-marizkhone.com-news-اخبار1

دارو دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadid,new news،داروهاي  اختلات مغز،شيميايي

به گزارش ایرنا از خبرگزاری مدیکال نیوز، در آستانه شیمی درمانی برخی بیماران به نوعی اختلال شناختی مبتلا می شوند که با سرگردانی ذهن و عدم توانایی در تمرکز همراه است.

به این وضعیت، مغز شیمیایی گفته می شود اما تا کنون تحقیقات مطالب اندکی در مورد علائم شناختی این وضعیت ارائه داده اند.

محققان کانادایی در یک مطالعه با استفاده از فناوری تصویربرداری از مغز و آزمایش های شناختی که برای بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر اختلالات مغزی طراحی شده است، موفق شدند اثرات مغز شیمیایی را مشاهده کنند.

تاد هندی استاد روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: یک مغز سالم زمانی را صرف سرگردانی ذهن و زمانی را صرف تمرکز می کند اما در این مطالعه متوجه شدیم که مغز شیمیایی بیشتر در حالت سرگردانی ذهن قرار دارد و توانایی تمرکز ندارد.

در این مطالعه محققان با بررسی اسکن های مغزی متوجه شدند که مغز سالم بطور معمول بین چرخه های ذهن سرگردان و تمرکز تغییر وضعیت می دهد اما مغز افرادی که به پدیده مغز شیمیایی مبتلا شده اند بیشتر علائم عصبی از یک ذهن سرگردان را نشان می دهند.

این اسکن های مغزی نشان می دهند ، حتی زمانی که افراد مبتلا به مغز شیمیایی معتقدند که بر روی یک موضوع خاص تمرکز کرده اند، بخش های بزرگی از مغز آنها در حالت سرگردانی بسر می برند.

کریستین کامپبل استاد یار بخش ورزش درمانی گفت: پزشکان اکنون متوجه شده اند که اثرات درمان سرطان مدت ها پس از اتمام درمان باقی می مانند و این اثرات می تواند واقعا بر زندگی فرد تاثیر گذارد.

وی و همکارانش امیدوارند که این تحقیق توانایی آنها را برای مشاهده اثرات مغز شیمیایی تقویت کند و به ابداع درمان های جدید برای این بیماری منجر شود.

این مطالعه در مجله Clinical Neurophysiology منتشر شده است.

منبع : خبرگزاري ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *