بازدید این صفحه: 622

تعمیم الگوهای نوین و موفق درمانی موسسات خیریه، به سایر مراکز ضروری است

اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت (1)

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت:

  تعمیم الگوهای نوین و موفق درمانی موسسات خیریه، به سایر مراکز ضروری است

 

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت گفت: ارائه خدمات جامع کيفي رايگان به بیماران کم درآمد و نيازمندِ مبتلا به سرطان، الگوی نوینی است که باید به سایر مراکز و موسسات حمایتی بیماران سرطانی تعمیم داده شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید محمد هادی ایازی در بازدید از موسسه خيريه سرور مهر انديشان راستين (سمر) که با هدف حمايت روحي و رواني بيماران مبتلا به سرطان فعاليت دارد، با اشاره به اینکه روند درمان بیماران سرطانی تنها به درمان جسمی خلاصه نمی شود، گفت: ایجاد موسسات خیریه ای که در زمینه درمان روح و روان بیماران و همچنین کاهش استرس و تنش های ناشی از بیماری فعالیت دارند، اتفاق مبارکی است و این دست از الگوهای نوین و موفق درمانی باید به سایر مراکز نیز تعمیم داده شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت با تاکید بر اینکه، با توجه به افزايش اميد به زندگي و افزايش درصد سالمندي در كشور انتظار مي رود در دهه هاي آينده، ميزان بروز سرطان افزايش يابد و این واقعیتی غیرقابل اجتناب است، گفت: سرطان علاوه بر تهديد زندگي، سبب اضطراب و افسردگي در بيش از يك سوم بيماران مي گردد و بر وضعيت اقتصادي و خانوادگي خانواده ها تاثير مخربي بر جاي مي گذارد ضمن آن كه، مراقبت هاي باليني سرطان نيز بخش عمده اي از بودجه بهداشتي را به خود اختصاص مي دهد.

دکتر ایازی در ادامه افزود: دغدغه فعلی ما تغییر چهره بیماری ها از واگیر به غیرواگیر است که ارتباط مستقیم با سبک زندگی مردم دارد و ناشی از بی توجهی به سواد تغذیه ای، کم تحرکی و استرس های روزمره زندگی است.

بنابراین ابتدا باید تمرکز خود را بر پیشگیری از این بیماری ها با افزایش آگاهی مردم بگذاریم و در مرحله بعد بدنبال راهکارهای نوینی باشیم که خدمات را برای بیماران صعب العلاج افزایش دهیم.

دکتر ایازی خاطرنشان کرد: از ميان عوامل محيطي مهمترين علل خطر ايجاد كننده سرطان، سيگار كشيدن، چاقي، عوامل عفوني ، فشارهاي رواني، آلوده كننده هاي محيطي، مواد غذايي مضر و دیگر موارد هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت افزایش سطح ارایه خدمات به بیماران صعب العلاج است، افزود: حمايت از هزينه‌هاي دارويي بيماران خاص، صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها و بيماران MS در سال ۹۴ نيز بدون تغيير ادامه مي‌يابد،اما باید در حمایت دارویی بیماران مبتلا به سرطان به نوع دارویی که تجویز می شود نیز دقت کرد که این امر منجر به تحمیل هزینه های مضاعف نشود.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *