بازدید این صفحه: 437

افراد سیگاری در معرض فاکتور خطرناک چاقی قرار می‌گیرند

 استفاده از کپسول‌های زیر پوستی نیکوتین جایگزین سیگار

افراد سیگاری برای ترک سیگار می‌توانند از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند که در عین حال این نوع سیگارها باعث ایجاد بیماری ریوی می‌گردد.

 بر اساس تحقیقات صورت گرفته،‌ سیگار حاوی نیکوتین است که حتی خطرناک‌تر از هروئین و کوکائین است، گاهی اوقات افراد بعد از ترک سیگار، به دلیل اضطراب و استرس و افزایش وزن دوباره شروع به سیگار کشیدن می‎کنند.

 

چاقی-افزایش وزن-سیگار کشیدن -سیگار-افزایش وزن با سیگار کشیدن

 

مطالعات  انجام شده نشان می‌دهد افرادی که سیگار را ترک می‌کنند نسبت به کسانی که سیگار می‌کشند کمتر به بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مبتلا می‌شوند.

دانشمندان  معتقدند، افراد سیگاری با مصرف دارو نمی‌توانند سیگار کشیدن را ترک کنند بلکه ترک سیگار نیازمند تلاش و زمان بسیار است.

بر اساس  تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت در هر هشت ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد، همچنین بیش از ۷۰ درصد موارد سیگاری شدن در مرحله نوجوانی صورت می‌گیرد.

بر اساس این تحقیقات افرادی که ۱۴ نخ سیگار را در طول روز مصرف می‌کنند احتمال بروز سرطان ریه در ‌آن‌ها هشت برابر می‌شود.

دکتر مرزبان متخصص قلب و عروق بیان می‌کند: سیگار جز  فاکتورهای شناخته شده خطرناکی است که باعث تسریع بیماری تصلب شرایین می‌شود و نیکوتین موجود در آن باعث بیماری عروق کرونر می‌شود.

وی معتقد است، در افراد سیگاری فاکتورهای خطرناک دیگری مثل چاقی و کم تحرکی نیز بوجود می آید همچنین این افراد برای ترک سیگار می‌توانند از سیگارهای الکترونیک استفاده کنند ولی این نوع سیگارها نیز باعث آسیب‌های ریوی می‌شوند.

مرزبان در پایان می‌گوید: استفاده از آدامس‌های نیکوتین دار و کپسول‌های زیرپوستی نیکوتین باعث تنفر افراد از سیگار می‌شود و ۵۰ تا ۶۰ درصد از افراد با این روش می‌توانند سیگار را ترک کنند.

احتمال سرطان ریه در زنان سیگاری ۳۰ برابر و در مردان ۱۰ برابر افراد غیرسیگاری است، این خطر پیش از آن‌که به تعداد نخ سیگار مصرفی وابسته باشد، به مدت مصرف دخانیات مرتبط است و از هر هزار نفری که به علت سرطان ریه فوت می‌کنند، ۹۰۰ نفرشان سیگاری هستند.

—-—-

سلامانه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *