بازدید این صفحه: 486

باکتری هایی که روی روده ما رژه می رود

باکتری هایی  که روی روده ما رژه می رود

تعدادی از پژوهشگران  بر این عقیده هستند  که وجود برخی باکتری ها برای بدن مفید بوده و عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد را افزایش می دهد.

وجود برخی باکتری ها در بدن بی‌ضرر بوده و فوایدی چون کاهش وزن، بهبود هضم غذا، افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن، تسکین پوست و کاهش خطر بسیاری از بیماری ها را برای بدن دارند.
بر اساس تعریف رسمی پروبیوتیک ها، میکروارگانسیم های زنده‌ای هستند که مقداری از آنها برای بدن لازم است، باید گفت که باکتری های نوع تخمیری به عنوان پروبیوتیک عمل می‌کنند.

افراد می‌توانند از طریق مکمل های پروبیوتیک و همچنین مواد غذایی چون ماست و کلم ترشی پروبیوتیک را دریافت کنند.

باکتری های پروبیوتیک‌ انواع مختلفی داشته که هر کدام خواص درمانی خود را دارند، لذا انتخاب نوع مناسب آنها اهمیت ویژه ای دارد.

اهمیت میکروارگانیسم‌ها در روده

جامع پیچیده ای از میکروارگانیسم ها در روده وجود دارد که فلور روده نامیده می‌شود. همچنین شامل باکتری ها، مخمر ها و ویروس ها می‌باشد، که بسیاری از فلورروده‌ها در روده بزرگ و آخرین بخش از دستگاه گوارش یافت می‌گردد.
دانشمندان معتقدند که فلور روده‌ها به عنوان عضو فراموش شده هستند، چرا که فعالیت متابولیک آنها همانند ارگانهای بدن است.
گفتنی است، که این فلور‌ روده‌ها نقش اساسی را در سلامتی داشته و ویتامین‌هایی چون K وE را تولید می‌کنند.همچنین بوتیرات و پروبیونات تبدیل می کند
نکته قابل توجه این است که نامتعادلی فلور روده‌ها در بدن با بیماری های دیابت نوع ۳، سندرم متابولیک، آلزایمر، افسردگی،‌چاقی و بسیاری از بیماری‌های دیگر در ارتباط است.

پروبیوتیک و سلامت هاضمه

شواهد حاکی از آن بوده که مصرف آنتی بیوتیک ها غالبا با اسهال همراه است،‌چرا که آنتی بیوتیک ها باکتریهای طبیعی روده را از بین می‌برند(باکتری هایی که وظیفه ایجاد تعادل را در بدن دارند ). بر اساس مطالعات به عمل آمده پروبیوتیک ها قابلیت مقابله با سندروم روده تحریک پذیر، یبوست، نفخ و اسهال را نیز دارد.
همچنین این میکرو ارگانیسم ها در درمان بیماری های التهابی نظیر کرون و عفونت های هلیکوباکتر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

پروبیوتیک  و کاهش وزن

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که باکتری های روده در چربی های بدن نقش مهمی را اجرا می‌کنند.

طبق مطالعه ای مصرف لاکتوباسیلوس پروبیوتیک(نوع مخمر شده پروبیوتیک) باعث کاهش ۸.۵ درصدی توده چربی شکمی طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای در افراد شده است.

—-—-

حقوق نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *