بازدید این صفحه: 985

هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در انسان گزارش نشده است

رییس مرکز مدیریت بیماری ها:

  هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در انسان گزارش نشده است(انجام اقدامات کامل آموزشی و پیشگیرانه)

 

دکتر گویا گفت: تا به حال موردی از بیماری آنفولانزای پرندگان در انسان گزارش نشده است و اقدامات کامل مراقبتی در جریان است.

دکتر محمد مهدی گویا در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: به محض گزارش سازمان دامپزشکی و مشاهده مواردی از آنفولانزای پرندگان H5N1 در پرندگان محلی برخی از شهرهای استان مازندران، عملیات معدوم سازی و پرداخت خسارت به کشاورزان، توسط سازمان دامپزشکی صورت گرفت.

وی افزود: همزمان با این اقدام، دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل عملیات گسترده شناسایی افراد در تماس با این پرندگان را آغاز کردند و بلافاصله داروهای پیشگیری برای همه آنها تجویز شد.

دکتر گویا با تاکید بر این که آموزشهای بهداشتی لازم به افراد داده شده است، گفت: توصیه کرده ایم که به محض مشاهده پرنده هایی که تلف شده و یا بیمار هستند، از تماس با آنها خودداری کنند و مراتب را سریعاً به مسئولین دامپزشکی محل و نیز مسئولین بهداشتی گزارش دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری ها با بیان این که بیماری آنفولانزای H5N1 با انواع دیگر آنفولانزاهایی که انسان مبتلا می شود، تفاوت هایی جدی دارد، گفت: اگر انسان به این بیماری مبتلا شود، بیماری شدید است و حتی تا ۶۰ درصد ممکن است فرد مبتلا فوت کند.

دکتر گویا با بیان این که داروی درمان این بیماری در کشور موجود است، تصریح کرد: به محض شک به ابتلا به بیماری، اقدامات لازم درمانی باید صورت می گیرد.

به گفته دکتر گویا مهم ترین موضوع در درمان این بیماری، تشخیص زود هنگام است.

رییس مرکز بیماری های واگیر خاطرنشان کرد: تا به حال موردی از بیماری آنفولانزای پرندگان در انسان گزارش نشده است و اقدامات مراقبتی در جریان است تا چنانچه این بیماری در کانون های دیگری نیز گزارش شود، اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *