بازدید این صفحه: 300
Cinnamomum,Zeylanicum,Nees,دارچين,Cinnamomum Zeylanicum Nees,دارچين,Lauraceae,مريض خونه 746523,marizkhon,Www.marizkhone.com,گياه دارويي دارچين

راه کار های بازسازی و جوان سازی پوست

هر فردي پير مي شود و اجتناب از آن امکان پذير نيست اما اگر درست از پوست خود مراقبت کنيد، درست بخوريد و به طور منظم ورزش کنيد، مي توانيد اين روند را به تأخير بيندازيد.زنان بدون اين که متوجه باشند مرتکب اشتباهات زيادي در اين زمينه مي شوند. از جمله، صرف نظر کردن از برخي وعده هاي غذايي روزانه، خوردن هله هوله، مصرف ناکافي آب و خواب ناکافي.آيا مي دانستيد بهترين زمان براي بازسازي پوست بين ۱۰ شب تا ۲ صبح است؟به گزارش سايت «MSN» اگر مرتکب اشتباهات ياد شده مي شويد، با رعايت نکات زير، شيوه زندگي خود را تغيير دهيد.

*خواب کافي:

خواب بيش از ۸ ساعت يا کمتر از ۶ ساعت به پوست آسيب مي رساند. بدن به ۷ تا ۸ ساعت خواب براي ترميم خود نياز دارد، اما نبايد ديرتر از ۱۱ شب به خواب برويد. بهترين زمان بازسازي پوست در خواب بين ۱۰ شب تا ۲ صبح است. از خوابيدن روي صورت نيز بپرهيزيد و به پشت بخوابيد.

*عادت هاي مخرب را ترک کنيد:

نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد که استعمال دخانيات و مصرف مشروبات الکلي يکي از علت هاي اصلي پيري زود رس است. کم آبي بدن، چين و چروک زودرس، از دست دادن کلاژن و انعطاف پذيري و قرمزي پوست از پيامدهاي اين دو عادت مخرب است. پس اين عادت ها را کنار بگذاريد.

*مراقب گردن، شانه و دست هاي خود باشيد:

شايد صورت شما از سن شما جوان تر به نظر بيايد اما گردن، شانه ها و دست ها مي تواند سن واقعي فرد را نشان دهد؛ بنابراين به طور روزانه پوست اين قسمت ها را قبل از خواب با کرم مرطوب کننده ماساژ دهيد و طي روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنيد.

*کمتر در معرض نور خورشيد قرار بگيريد:

اين موضوع به آن معني نيست که به طور کامل نبايد در معرض نور خورشيد قرار گرفت. در طول روز بايد زمان کمي در معرض نور خورشيد قرار بگيريد تا بدن ويتامين D دريافت کند. اما قرار گرفتن طولاني مدت در معرض نور خورشيد براي پوست مناسب نيست . قبل از ترک منزل از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنيد و در صورت نياز طي روز چند بار از آن استفاده کنيد. استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهاي باراني و آفتابي نيز فراموش نشود.

* به صورت خود دست نزنيد:

براي پيش گيري از پيري زود رس و آکنه، از دست زدن به صورت و گردن اجتناب کنيد. چشم ها را نماليد و به بيني دست نزنيد. اطراف چشم ها بسيار حساس است. هنگام زدن کرم دور چشم، از نوک انگشت استفاده کنيد و اين کار را به آرامي انجام دهيد.

*روزي ۲ بار صورت خود را بشوييد:

برخي افراد به شستن صورت خود در صبح و شب و پاک کردن آرايش، اهميت نمي دهند. اين دو يکي از بدترين عادت هايي است که به پيري زود رس پوست منجر مي شود. با رعايت اين نکته مي توان از پيري زود رس پوست و آکنه پيش گيري کرد.

*مصرف آنتي اکسيدان را افزايش دهيد:

مواد غذايي غني از آنتي اکسيدان را به برنامه غذايي خود اضافه کنيد. آنتي اکسيدان ها به بدن کمک مي کند تا با راديکال هاي آزاد آسيب رسان پوست مقابله کند؛ از اين طريق از بروز چين و چروک هاي زود رس پيش گيري مي شود. موادغذايي حاوي آنتي اکسيدان شامل ميوه هاي توتي، لوبيا، شکلات تلخ، هويج، انگور قرمز و آلو سياه است.برخي جوانان در دهه دوم زندگي دچار چين و چروک مي شوند که علت آن عادت هاي بد و مراقبت نکردن از پوست است. مصرف ميوه و سبزي را افزايش دهيد، آب کافي بخوريد، خواب کافي داشته باشيد، ميزان استرس را کاهش دهيد. با رعايت نکات ياد شده مي توانيد حتي در دهه پنجم زندگي ظاهر جوان تري داشته باشيد.

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *