بازدید این صفحه: 698

حضور فعالانه ایران در دومین اجلاس وزرای بهداشت سازمان همکاری شانگهای

حضور فعالانه ایران در دومین اجلاس وزاری بهداشت سازمان همکاری شانگهای

 

دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه بین الملل که به نمایندگی از سوی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در دومین اجلاس وزاری بهداشت سازمان همکاری شانگهای در روسیه حضور یافته بود از ارائه دیدگاهها و پیشنهادات سازنده جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و ارتقای سلامت در منطقه خبر داد.

به گزارش وب دا؛ دومین اجلاس وزاری بهداشت سازمان همکاری شانگهای با حضور وزاری بهداشت و نمایندگانی از چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان ، ازبکستان ،مغولستان، ایران، پاکستان، هند و افغانستان طی هفته جاری در روسیه برگزار و مهمترین مباحث سلامت منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در این خصوص گفت: یکی از سیاستهای وزارت بهداشت حضور فعالانه در عرصه دیپلماسی سلامت و توسعه تعاملات و همکاریهای منطقه ای در راستای بهبود وضعیت سلامت منطقه است و جمهوری اسلامی ایران امادگی دارد تجربیات ارزشمند خود را در همه عرصه های سلامت اعم از طراحی نظام بهداشتی، توسعه منابع انسانی و آموزش پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و فوق تخصصی ، ارائه خدمات پیشرفته درمانی و توریسم سلامت، ارائه محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی پیشرفته و همکاری درزمینه فناوریهای سلامت در اختیار سایر کشورهای منطقه قرار دهد.

رایزنی های فعالانه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای

دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در حاشیه دومین اجلاس وزاری بهداشت سازمان همکاری شانگهای که با حضور وزاری بهداشت و نمایندگان ۱۱ کشور عضو در روسیه برگزار شد، به صورت جداگانه با وزرا و نمایندگان شرکت کننده در اجلاس دیدار و در خصوص همکاریهای فیمابین گفتگو کرد.

دکتر اسدی لاری در خصوص دیدار خود با وزير بهداشت روسيه گفت: مباحث متعددی در خصوص همکاریهای دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزير بهداشت روسيه نیز بر عزم راسخ طرف روس براى گسترش همكاريهاى سلامت تاكيد كرد.

وی همچنین جلسه كارگروه با روسها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است بازديدی برای سنديكای دارویی کشور برنامه ریزی شود و تفاهم نامه و برنامه عمل فیمابین قبل از سفر وزير بهداشت روسیه به ایران توسط كارگروه تنظیم شود.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین ديدار با قائم مقام وزير بهداشت چين را نیز بسیار نتیجه بخش ارزیابی کرد و از اشتیاق طرف چینی از سفر به جمهوری اسلامی خبر داد.

وزير بهداشت قرقيزستان نیز در دیدار با دکتر اسدی لاری ضمن اظهار تمایل برای توسعه روابط خواستار همکاری در زمینه پيوند و نيز راه اندازى بيمارستان در بيشكك شد و خواستار بازدید از نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران شد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *