بازدید این صفحه: 20055
دکتر محمد علی صحرائیان

دکتر محمد علی صحرائیان

دکتر محمد علی صحرائیان

دکتر محمد علی صحرائیان

دکتر محمد علی صحرائیان

نام محمد                                           علی

نام خانوادگی                                     صحرائیان

تخصص                                              متخصص مغز و اعصاب فلوشیپ  MS- دانشيار

ادرس مطب                                        تهران،میدان فلسطین،ابتدای فلسطین جنوبی،ساختمان ۱۵۷،پلاک۴

تلفن مطب                                           ۶۶۴۸۸۶۸۷ ۰۲۱

آدرس بیمارستان سینا                     تهران ، خيابان امام خميني، ميدان حسن آباد ، بيمارستان سينا

تلفن تماس بیمارستان سینا             ۱۰- ۶۶۳۴۸۵۰۰ و ۶۳۱۲۰

برنامه ی خندوانه با حضور بیش از یک صد بیمار ام اس و دکتر صحرائیان نورولوژیست و نایب رئیس انجمن ام اس ایران و با اجرای رامبد جوان برگزار شد.

نائب رئیس انجمن ام اس ایران هشدار داد گرفتاری به  ام اس در کشور رویش عجیبی پیداکرده است.

دکتر محمد علی صحراییان که در گردهمایی بیماران ام اس سخنرانی می‌کرد، گفت: امسال دومین سالی است که به گونه علمی، آمار بیماری ام اس  را تهیه و در گردهمایی‌های جهانی ثبت کردیم.

دکتر محمد علی صحراییان-محمد علی صحراییان-مشخصات دکتر محمد علی صحرائیان-خندوانه-مریض خونه-2

دکتر محمد علی صحرائیان

وی گفت: انجمن دو مورد بررسی اپیدمیولوژیک را انجام داده که یکی از آن‌ها روند ۲۰ ساله بروز ام اس در تهران و دیگری تعداد مبتلایان به ام اس را در کشور بررسی کرده است.

دبیر کمیته علمی انجمن ام اس ایران گفت: از نظر اپیدمیولوژی شمار مبتلایان به ام اس در ایران باید میان ۵ تا ۳۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد، ولی با گسترش این بیماری، این آمار در تهران به ۵۰ در ۱۰۰ هزار نفر رسیده که مشابه با آمار کشورهای اروپایی است.

صحراییان ادامه داد: این آمار در اصفهان ۷۳ در ۱۰۰ هزار نفر است که به آمار انگلیس نزدیک شده است.

نائب رئیس انجمن ام اس ایران گفت: هنوز دلیل این رویش عجیب بیماری ام اس در ایران را نمی‌دانیم، ولی مهم این است که ببینیم چه باید کرد.

دبیر کمیته علمی انجمن ام اس ایران خبر داد: در برخی از کشورها داروهای خوراکی به‌جای داروهای تزریقی در اختیار بیماران ام اس قرارگرفته است که هزینه آن بالاست.

صحراییان افزود: برای رسیدن این داروها به دست بیماران ایرانی، نشستی را با معاونت داروی وزارت بهداشت برگزار کردیم که قول همیاری داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود توان‌بخشی و فیزیوتراپی را یکی از اجزای مهم در روند رسیدگی به وضع بیماران ام اس خواند و گفت: از این بخش در کشور غافل مانده‌ایم، در حالی که ثابت‌شده است هنگامی که بیماران ام اس نیازمند پشتیبانی می‌شوند، توان‌بخشی برای بهبود وضعیت آن‌ها اثر دارد.

دبیر کمیته علمی انجمن ام اس ایران گفت: در حال حاضر برای توان‌بخشی با مشکلاتی روبرو هستیم، به‌طوری که برای نمونه، بیمه‌ها توان‌بخشی در منزل را پوشش نمی‌دهند.

صحراییان ادامه داد: با توجه به سخت بودن امکان جابجایی بیماران ام اس، درخواستی که داریم پوشش بیمه‌ای توان‌بخشی این بیماران در منزل است.

نائب رئیس انجمن ام اس ایران افزود: برخی از بیماران ام اس پس از حمله، نیازمند جایگزین کردن خون و پلاسما می‌شوند که هزینه‌های این درمان نیز تحت پوشش نیست.

فروش طرح گلدوزی
  1. مهسا

    سلام
    پس از انجام امارای و مشکوک شدن به بیماری
    وقتی پیش شما اومدم بیماری رو رد کردین و فرمودین که روی,روحیه و اعصابت کار کن و دوتا قرص تجویز کردین
    کلونازپام و سراپلین
    الان حدود شش روز شب در خواب یا صبحها پس از بیدعر شدت از خواب احساس سری چند,ثانیه ای در دو انگشت دست راستم دارم که با تکان دادن دستم رفع میشود,
    میخواستم ببینم میتواند از عوارض دارو باشد یا اینکه … آیا حضورا مراجعه کنم
    خیلی ممنونم….

  2. کمال

    با سلام من در حدود۱۲سال هست درگير اين بيماری هستم دو فرزند:۱۵ ساله (پسر)۵ ساله(( دختر )دارم بعداز سه حمله که شامل سر گيجه ، استفراغ، دو بينی، خستگی، اختلال حرکتی،کرخ شدن دست و پا ،يبوست بعضی موقع،مشکل دربلعيدن غذا به ندرت، سرفه کردن در طول روز، انجام ام ارای دونوبت(نوبت اول پلا کت هافشرده و به هم چسبيده ودر نوبت دوم پلاد کت ها پخش شده بودند) ازمايش خون و ادرار
    حالا بعداز تزريق بتافرون ، آونکس در ساليان حدود هفت يا هشت سال، حالا سيونکس تزريق میکنم اما دچاراختلا ل حرکتی هستم و در قدم زدن مشود هست لطفا راهنمايی فرماييد

  3. ارش

    سلام به ادمین و دوستان.
    من هم یک بیمار دارم که از ناحیه نخاع دچار مشگل است و کارهای روزمره خود را به سختی انجام میدهد.چنانچه کسی ایمیل استاد صحراییان رو داره برام به این ایمیل بفرسته arashmkmdashtban@gmail.com تا منهم بتونم مشکلم رو با ایشون در میان بزارم که به امید حق شاید راهی برای درمان یا پیشگری از پیشروی این نوع بیماری ماهم وجود داشته باشه. پیشاپیش از دوستانی که مساعدت میکنن سپاسگزارم ؛؛؛؛بدرود و یا حق؛؛؛؛

  4. مبینا اسدی

    با عرض سلام و خسته نباشید .ما داریم روی طرح پژوهشی تحت عنوان «ام اس و نقش اراده در آن» کارمیکنیم. می خواستیم بدانیم آیا می توانیم از کمک شما بهره مند شویم ؟

  5. بهار

    من سال ٩٤ به مطب آقاي دكتر مراجعه كردم و فقط اينو شنيدم
    بيمار جديد نميپذيريم.
    اون لحظه من تنها بيخيال بيماري شدم.

  6. اجرای روش هایی برای کمک به بیماران

    با عرض سلام خدمت بیماران محترم
    در حال حاضر با گروهی از اساتید دانشگاه در آزمایشگاه بالینی تهران به صورت رایگان در حال انجام روش هایی جهت توانبخشی حرکتی بیماران و تشخیص بیماری هستیم.
    چنانچه تمایل دارید با ایمیل اینجانب در ارتباط باشید
    Mahsa.naghieh@gmail.com
    با تشکر

  7. اجرای روش هایی برای کمک به بیماران

    لازم به ذکر است این آزمایشگاه در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بوده است و این طرح پژوهشی قبلا برای بیماران انجام شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

  8. علی

    سلام
    دوستان خانوم بنده با عکسی که از ناحیه سرش گرفتن دکترش گفت ام اس داری میخواستم ببینم با عکس میشه مطمن شد یا باید ام ار ای بگیریم

  9. مهدی

    با سلام
    حدود ۲ هفته است که من در خواب انگشتان دستم سر و بی حس میشه و قتی بیدار می شم و تکان میدهم ۵ ثانیه بعد خوب می شود آیا این علائم نشانه ای از بیماری ام اس است یا نه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *