بازدید این صفحه: 307

اهمیت هورمون تستوسترون در سلامت قلبی مردان

محققان در مطالعه ای جدید دریافته اند مردانی که دارای میزان پایین هورمون تستوسترون بوده و تحت درمان با این هورمون قرار می گیرند، با کاهش خطر حمله قلبی، سکته و بیماری های قلبی روبرو هستند.

این مطالعه، اولین مطالعه ای است که اهمیت هورمون تستوسترون را در سلامت قلبی مردان نشان می دهد. براساس این مطالعه که بر روی ۸۳ هزار بیمار انجام شد، مردانی که تحت درمان با این هورمون قرار گرفتند ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در اثر سکته و یا حمله قلبی قرار داشتند.

به طور کلی تستوسترون مسئول ایجاد صفات متمایز بدن مردانه است. حتی در طول زندگی جنینی هم گنادوتروپین جفتی امکان ترشح مقادیر متوسطی از تستوسترون را فراهم می کند و تستوسترون در تمام دوره ی تکامل جنینی و حداقل ۱۰ هفته پس از تولد ترشح می‌شود. از آن پس در دوران کودکی تقریباً هیچ مقدار تستوسترون تولید نمی‌شود. اما در حدود سنین ۱۰ تا ۱۳ سالگی که شروع بلوغ است، ترشح تستوسترون تحت تاثیر هورمون‌های گنادوتروپیک هیپوفیز قدامی به سرعت افزایش می‌یابد و این ترشح زیاد در بیشتر بقیه طول عمر ادامه می‌یابد ولی پس از ۵۰ سالگی به سرعت کاهش یافته و تا ۸۰ سالگی به ۲۰ تا ۵۰ درصد حداکثر ترشح آن می‌رسد.

محققان در مطالعه اخیر به این نتیجه رسیده اند که با توجه به کاهش سطح تستوسترون از سن ۵۰ سالگی به بالا، خطر سکته قلبی، حمله قلبی و بیماری های قلبی-عروقی در مردان بالا می رود.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *