بازدید این صفحه: 350
,مريض خونه,درمانگاه,مراکز درماني ,بيمارستان,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,ادرس بيمارستان,بيمارستانه,سردخانه,داروخانه,ادرس بيمارستان,تلفن بيمارستان,مشخصات بيمارستان,تاريخچه ي بيمارستان

خوردن صبحانه سرشار از پروتئین مانع از اضافه وزن میشود

مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف روزانه صبحانه غنی از پروتئین از جمله شیر، تخم مرغ، گوشت و ماست می تواند به کاهش وزن ناسالم نوجوانانی که اضافه وزن دارند، کمک کند.

در این پژوهش ها محققان به مقایسه فواید و مزایای صبحانه ای با پروتئین معمولی و صبحانه ای با پروتئین بالا برای نوجوانانی که اضافه وزن داشته و به طور معمول از خوردن صبحانه صرف نظر می کنند، پرداختند.

«هیدر لیدی»، استادیار دانشگاه میزوری آمریکا و سرپرست تیم تحقیق، در این رابطه می گوید: «محققان ما در مطالعات خود با این دیدگاه که یک وعده صبحانه با پروتئین بالا می تواند مدیریت وزن افراد جوانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند را بهبود بخشد، به آزمایش و بررسی پرداختند.»

یافته های این پژوهشگران نشان می دهد صبحانه شامل میزان بالای پروتئین که حاوی ۳۵ گرم پروتئین باشد، می تواند مانع از افزایش چربی بدن شده، مصرف مواد غذایی روزانه را کاهش داده، حس گرسنگی را کم کرده و سطح گلوگز را ثابت نگه دارد. 

این تیم تحقیق شرکت کنندگان نوجوانی را که دارای اضافه وزن بوده و به طور معمول بین پنج تا هفت بار در هفته از خوردن صبحانه خودداری می کردند، را به سه گروه تقسیم نمودند. گروهی از این شرکت کنندگان تحت برنامه غذایی روزانه خوردن پروتئین معمولی در وعده های صبحانه قرار گرفتند و گروه دیگر با صبحانه های حاوی پروتئین بالا مورد تغذیه قرار گرفتند و در نهایت گروه سوم به حذف صبحانه بر حسب عادت خود ادامه دادند. این شرکت کنندگان به مدت دوازده هفته تحت این برنامه قرار داشتند.

در برنامه غذایی صبحانه گروه اول با میزان پروتئین معمولی، شیر، غلات و ۱۳ گرم پروتئین گنجانده شده بود و برنامه غذایی صبحانه گروه دوم حاوی ۳۵ گرم پروتئین بود.

«لیدی» در توضیح نتایج به دست آمده از این بررسی ها می گوید: «شرکت کنندگان نوجوانی که تحت رژیم غذایی صبحانه پروتئین بالا قرار داشتند، مصرف موادغذایی شان در طول روز به میزان ۴۰۰ کالری کاهش پیدا کرد که باعث کم شدن توده چربی بدنشان شده بود در حالی که گروه هایی که صبحانه ای با پروتئین معمولی داشتند و یا گروه سوم که به حذف صبحانه خود ادامه داده بودند، همچنان بر چربی بدنشان افزوده شده بود.»

نتایج کلی این تحقیقات نشان می دهد، زمانی که افراد صبحانه ای با پروتئین بالا می خورند به طور ارادی مواد غذایی کمتری را در طول روز مصرف می کنند.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *