بازدید این صفحه: 804

توصیه به زائران حج در خصوص شیوع بیماری مرس

شیوع بیماری  سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در عربستان‌، ترس از شیوع گسترده این ویروس را در زمان حج دو چندان کرده است.

توصیه به زائران حج در خصوص شیوع بیماری مرس

با آنکه  دو میلیون زائر از سراسر جهان سفر خود را برای حضور در مراسم حج آغاز کرده‌اند، اما شناسایی چند نمونه جدید از ویروس «مرس» در ریاض‌، پایتخت عربستان نگرانی‌های فراوانی را پیرامون شیوع گسترده این ویروس ایجاد کرده است.

بیماری حاجیان-شیوع بیماری درمیان زائران-زائران ایرانی-بیماری-مرس-بیماری مرس-شیوع بیماری مرس در میان زائران-مریض خونه-marizkhone-2

ویروس «مرس»  برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان مشاهده شد‌، ویروسی که با اختلالات تنفسی شدید همراه است و یک‌سوم از مبتلایان خود را به کام مرگ می‌فرستد.

در طول چند هفته اخیر ۴۰ مورد از ویروس «مرس» در ریاض شناسایی شده و آژانس تحقیق و توسعه وزارت بهداشت اندونزی یکی از کشورهای اعزام کننده تعداد زیادی زائر به مناسک حج اعلام کرد‌ه است تنها طی ۴۸ ساعت گذشته، ۱۵ مورد جدید از ویروس «مرس» مشاهده شده است که سه تن از مبتلایان آن فوت کرده‌اند.

توصیه هلال‌احمر به زائرین خانه خدا

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت : توصیه ما به زائرانی که هنوز اعزام نشدند و مکررا هم گفته شده، این است که آنها داروهای مصرفی و خاص خود را به میزان کافی، برای مدت ۳۵ روز با نسخه پزشک که به انگلیسی نوشته شده و با مهر پزشک است، به همراه داشته باشند.

بیماری حاجیان-شیوع بیماری درمیان زائران-زائران ایرانی-بیماری-مرس-بیماری مرس-شیوع بیماری مرس در میان زائران-مریض خونه-marizkhone-3

وی افزود: مثلا کسانی که به بیماری‌های دیابت، فشارخون و… مبتلا هستند، داروهای خود را برای این مدت با نسخه پزشک که میزان مصرف دارو و تعداد داروها را با مهر پزشک و با زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. در این صورت با ممانعتی جهت ورود داروها به عربستان مواجه نخواهند شد.

مرعشی درباره میزان داروهای ارسال شده به حج نیز توضیح داد: امسال ۲۰ تن دارو برای ارسال آماده شده بود که همه آنها در حال حاضر ارسال شدند. همچنین داروهای یخچالی دیروز به جده فرستاده شده و سه‌شنبه همه داروهای ما از فرودگاه جده ترخیص می‌شوند. ضمن اینکه ما از قبل هم داروی کافی در آنجا داشتیم.

وی درمورد نحوه اعزام پزشکان به حج گفت: همه پزشکان به صورت یکجا اعزام نمی‌شوند، بلکه اعزام آنها به تدریج و به همراه زائرین است و تا کنون ۶۰ نفر از کادر پزشکی ما به حج اعزام شدند.

 

 

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *