بازدید این صفحه: 1947

فایده های شگفت انگیز لبخند زدن

فایده های شگفت انگیز لبخند زدن

افرادی که زیاد لبخند می زنند معمولا زیاد عمر می کنند.در یک تحقیق که بر روی تصاویر بازیکنان بیسبال در سال۱۹۵۲ انجام گرفت مشخص شد که آنها که لبخند زده بودند تا ۷ سال بیشتر از همسانان خود عمر کرده اند.
شاید حالا دلیلی برای لبخند زدن پیدا کرده باشید.

.

فواید-لبخند-زدن-چگونگی-داشتن-بهترین-لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه-خندیدن-و-سلامت-بدن-مریض-خونه-marizkhone1.jpg

.

لبخند علمی فراتر از نشان دادن خوشایند بودن چیزی است.آدمها همیشه لبخند می زنند ،مخصوصا وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست.مااز لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.

در زیر به ۱۰ روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام در مورد قابل اعتماد بودن ،جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر در مورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم:

 تشویق دیگران برای اعتماد به شما

در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند،واقعا به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخند های واقعی پیام می فرستد که دیگران می توانند به ما اعتماد کرده وبا ما همکاری کنند. کسانی که لبخند می زنند معمولا سخاوت و برونگرایی بیشتری دارند .
اقتصاد دانان نیز تصور می کنند که لبخند ارزش ویژه ای دارد.در یک تحقیق که توسط شارلمان و همکاران ( Scharlemann et al ) انجام گرفت، احتمال اینکه شرکت کننده ها به افرادی که لبخند می زدند اعتماد کنند خیلی بیشتر از بقیه بود. این تحقیق مشخص کرد که لبخند تمایل افراد برای اعتماد کردن را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone2

.

جلب ملایمت و ارفاق دیگران

وقتی افراد کار بدی انجام می دهند ودستگیر می شوند معمولا لبخند می زنند. آیا این کار برایشان فایده ای دارد؟
بر اساس تحقیقی که توسط لا فرانس و هچ در ۱۹۹۵ انجام گرفت،می تواند اینطور باشد. ما با کسانی که قانون شکنی کرده اند، اگر بعد از آن لبخند بزنند، با ملایمت و ارفاق بیشتری بر خورد می کنیم. مهم نیست لبخندی دروغین باشد، لبخندی ازروی بیچارگی باشد یا یک لبخند واقعی، همه آنها باعث می شود برای فرد خاطی کمی تخفیف قایل شویم. به نظر می رسد که به این دلیل در این مورد موثر است که تصور میکنیم افرادی که بعد از قانون شکنی لبخند می زنند،قابل اعتماد تر از آنهایی هستند که لبخند نمی زنند.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone3

.

رهایی از خطا های اجتماعی

فراموش کردید به مناسبت سالگرد ازدواجتان برای همسرتان هدیه بخرید؟ اسم یک مشتری مهم را فراموش کردید؟ سهوا یک بچه کوچک را لگد زدید؟ اگر چنین مواردی برای شما هم پیش آمده باشد، احتمالا خجالت زده شده اید.
عملکرد خجالت این است که شما را از مکان های اجتماعی پر فشار بیرون کند. لبخند های از روی خجالت با پایین انداختن سر همراه است وخیلی وقت ها هم یک خنده کوتاه احمقانه به آن اضافه می کنیم. این کار برای این انجام می شود که باعث شویم فرد مقابل اشتباه سهوی مارا فراموش کرده و سریعتر مارا ببخشد. بنابراین لبخند از روی خجالت به ما کمک می کند از زندان رها شویم.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone34

.

گاهی اوقات به این دلیل لبخند می زنیم که هم مودبانه است وهم این که بعد از آن احساس بدی پیدا نمی کنیم. مثل زمانی که کسی با اشتیاق در مورد اینکه چطور مقداری پول در جیب یکی از لبا سهای قدیمی اش پیدا کرده برایمان تعریف می کند. شاید خیلی جای لبخند زدن نداشته باشد اما این کار را می کنید چون مودبانه است.
در یک تحقیق از افراد مختلف سوال شد بعد از شنیدن اخبار خوب از یک نفر ، صورت خود را خشک و جدی نگه دارند. بعد از آن احساس بدی پیدا کردند وتصور می کردند که آن فرد نظر بدی نسبت به آنها پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که در اینگونه مواقع سر خود را تکان داده ولبخند می زنیم چون می دانیم اگر این کار را نکنیم، بعدا احساس پشیمانی خواهیم کرد. این احساس در زنان قوی تر از مردان است.

.

فواید-لبخند-زدن-چگونگی-داشتن-بهترین-لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه-خندیدن-و-سلامت-بدن-مریض-خونه-marizkhone5.jpg

.

خندیدن از ته قلب

لبخند زدن راهی برای کاهش فشار ناشی از موقعیت های ناراحت کننده است. روانشناسان به آن فرضیه فیدبک چهره می گویند. حتی وقتی به اجبار لبخند می زنیم برای این که کمی روحیه مان را بهتر کند کافی است.
هشدار: لبخند زدن به چیز های ناراحت کننده شاید موثر باشد اما به نظر دیگران جالب نمی رسد .وقتی آنسفیلد در تحقیق خود از شرکت کننده ها خواست تا ویدیوهایی ناراحت کننده تماشا کنند، آنهایی که لبخند زدند بعد احساس بهتری داشتند تا آنها که لبخند نزدند . اما آنهایی که به تصاویر ناراحت کننده لبخند می زدند در نظر دیگران خوشایند نبودند.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone6

.

برای درک و بینش بهتر

وقتی عصبی هستیم ، توجه ما کمتر می شود.متوجه نمی شویم که کنار دستمان چه می گذرد وفقط اتفاقی که درست روبرویمان می افتد را می بینیم.این هم از نظر لفظی و هم استعاری صدق می کند: وقتی مضطرب هستیم یا استرس داریم، متوجه ایده هایی که در کوشهای ذهنمان است نمی شویم. اما برای بدست آوردن درک از یک مشکل، دقیقا به همین ایده های پیرامونی نیاز پیدا می کنیم‌.

لبخند بزنید 

لبخند زدن باعث میشود احساس خوبی پیدا کنیم که انعطاف پذیری در توجه را بالا برده و توانایی ما برای فکر کردن کلی نگر را تقویت میکند. وقتی این ایده توسط جانسون و همکاران در سال ۲۰۱۰ برسی شد و نتایج تحقیق نشان داد که شرکت کننده هایی که لبخند می زدند در کارهایی که نیاز به توجه داشت و فرد باید کل جنگل ونه فقط درختان آن را می دید ، بهتر عمل می کردند.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone4

.

برای جذابیت

لبخند خانم ها تاثیری جادویی بر همسرانشان دارد و تاثیر آن حتی از ارتباط چشمی نیز بالاتر است. والش و هویت، در یک تحقیق نحوی بر خورد آقایان با خانم ها را برسی کرد. وقتی زنی فقط ارتباط چشمی با همسرش برقرار می کرد ،در ۲۰ درصد از موارد فرد به او نزدیک می شد . وقتی همان زن لبخندی را هم اضافه می کرد ، در ۶۰ در صد از موارد مرد به او نز دیک می شد.
اما وقتی مردها به زنان لبخند میزنند ، تاثیر آن جادوییت کمتری دارد. با اینکه لبخند زدن جذابیت خانم ها را برای آقایان بیشتر می کند اما بر عکس آن چندان صادق نیست. در واقع ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مردان وقتی با غرور ویا حتی خجالت رفتار کنند ، نسبت به زمانیکه شاد به نظر میرسند ، جذابیت بیشتری دارند ترسی و بیل ،۲۰۱۱ کمتر لبخند زدن کمتر باعث می شود مردان مردانه تر به نظر برسند.

پنهان کردن فکر

روانشناسان در گذشته تصور می کردند که یک لبخند واقعی هیچوقت دروغ نمی گوید . لبخند های دروغین ومصنوعی فقط دهان را در گیر آمی کند در حالیکه لبخند های واقعی به چشم ها نیز می رسد.
اما در تحقیقات اخیر مشخص شده است که ۸۰ درصد از افرادی که لبخند مصنوعی می زنند می توانند تاثیر لبخند بر روی چشم ها را نیز تقلید کنند. پس از لبخند می توان برای پنهان کردن چیزی که واقعا به آن فکر می کنیم ، استفاده کنیم اما با این وجود ساختن یک لبخند مصنوعی چندان آسان نیست زیرا زمان بندی آن باید درست باشد . رمز ایجاد یک لبخند قابل اعتماد این است که شروع کندی دارد ، یعنی نیم ثانیه طول می کشد تا روی صورت پخش شود. یک تحقیق نشان داده است که در مقایسه با یک لبخند با شروع سریع (یک دهم ثانیه)، لبخند های با شروع کند تر قابل اطمینان تر ، واقعی تر و جذاب تر تلقی می شوند.

.

فواید-لبخند-زدن-چگونگی-داشتن-بهترین-لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه-خندیدن-و-سلامت-بدن-مریض-خونه-marizkhone12.jpg

.

برای پول در آوردن

در موارد قبل برسی کردیم که اقتصاد دانان نیز ارزش لبخند را در یافته اند اما آیا لبخند می تواند واقعا برایمان پول ساز باشد؟ تید و لوکارد در سال ۱۹۷۶ در تحقیق خود در یافتند که مستخدم هایی که لبخند می زنند انعام بیشتری در یافت می کنند. بطور کلی تر افرادی که در صنایع خدماتی هستند ، مثل مهمانداران هوا پیما یا آنها که در بخش سرگرمی و مهمان نوازی هستند ، برای لبخند زدن به مشتریان خود پول می گیرند. اما مراقب باشید . تضاد مداوم بین آنچه واقعا احساس می شود وآنچه نشان داده می شود می تواند موجب خستگی فرد و فرسودگی شغلی شود.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone65

.

لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند

یکی از ساده ترین لذتهای زندگی که معمولا به خاطر خودکار بودن آن دیده نمی شود زمانی است که به کسی لبخند می زنید و او در جواب به شما لبخند می زند . اما همانطور که ممکن است متوجه شده باشید همه آدمها در جواب یک لبخند ، لبخند نمیزنند. هینز و توم ها و در سال ۱۹۹۱ در تحقیق خود برسی کردند که چه نسبت از افراد لبخند را با لبخند جواب می دهند . نتایج آنها نشان داد که حدود ۵۰ درصد از افراد اینگونه رفتار می کنند. در مقایسه معمولا هیچکس اخم را با اخم جواب نمی دهد.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone80

.

لازم به ذکر است  چندین سال است که مسئولان برنامه ساز و سران کشور به این موضوع(لبخند زدن و خندیدن) اهمیت ویژه ای داده اند و تلاش های بسیاری نیز در رواج فرهنگ لبخند زدن انجام داده اند،که نمونه ی این تلاش ها تهیه و تولید برنامه های طنز و برنامه ی پرمخاطب خندوانه است که از شبکه نسیم در حال پخش می باشد.چنین برنامه هایی که فرد را وادار به خندیدن می کند مورد توجه مسئولان و مردم قرار گرفته است و قطعا در روابط بین مردم و کاهش درگیری های اجتماعی ، کاهش افسردگی و رواج فرهنگ بین مردم موثر بوده است.

باشد که این دست برنامه ها مورد توجه و حمایت مسئولان قرار بگیرد و روز به روز شاهد افزایش این برنامه ها و نمود فرهنگ لبخند زدن در جامعه باشیم.

.

فواید لبخند زدن-چگونگی داشتن بهترین لبخند-خندوانه-رامبدجوان-رابطه خندیدن و سلامت بدن-مریض خونه-marizkhone78

.

.

.

.

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *