بازدید این صفحه: 1247
احمد عزیزی-شاعر-گفت و گو با خواهر احمد عزیزی

پیشرفت بیماری احمد عزیزی(احمد عزیزی به دارو نیاز دارد، نه کنگره)

به گزارش مریض خونه و به نقل از ایسنا ، خواهر احمد عزیزی از تغییر شکل پاهای برادر شاعرش که هفت سال و نیم پیش به کما رفت و از آن زمان در بستر بیماری است خبر داد و گفت: آن‌چه احمد بیشتر به آن نیاز دارد دارو، قرص و شربت است، نه کنگره.

پیشرفت بیماری احمد عزیزی(احمد عزیزی به دارو نیاز دارد، نه کنگره)

زینب عزیزی با اشاره به آخرین وضعیت برادرش، افزود: متاسفانه پاهای احمد تغییر شکل پیدا کرده و تاندون‌های آن خشک شده ‌است.

وی ادامه داد: به غیر از این مشکل، حال عمومی احمد از نظر علائم حیاتی، ضربان قلب، تعداد تنفس و … خوب است و حتی با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهیم و استفاده از پمادهای مخصوص، تاکنون مشکل زخم بستر برای او ایجاد نشده ‌است. البته چند وقت قبل مشکل معده پیدا کرد که با مصرف دارو بهتر شد.

عزیزی با بیان اینکه احمد اکنون به صورت معمولی غذا می‌خورد و قدرت بلع و جویدن دارد، ادامه داد: او حتی طعم غذاها را نیز به خوبی درک می‌کند.

او همچنین متذکر شد: احمد فقط در قسمت دست‌ها توان حرکت دارد و امکان حرکت سایر اعضای بدن خود را ندارد.

زینب عزیزی با اشاره به این‌که تنفس برادرش طبیعی و بدون کمک دستگاه است، خاطرنشان کرد: پیش از این برای تنفس او تراشه گذاشته بودند که چون گوشت اضافه آورده امکان خارج کردن آن وجود ندارد و باید جراحی شود و پزشکان عقیده دارند تا زمانی‌که سطح هوشیاری او عادی نشود امکان عمل وجود ندارد.

خواهر احمد عزیزی آسیب ساقه مغز را مشکل اصلی برادرش دانست که باعث شده در حالت نیمه کما باشد و اظهار کرد: هیچ پزشکی نمی‌تواند پیش‌بینی کند زمان بازگشت وی به شرایط عادی چقدر طول می‌کشد، زیرا افرادی هستند که بعد از ۱۵ سال کما دوباره به زندگی عادی بازمی‌گردند.

او درباره انتقال برادرش به خارج از کشور نیز گفت: این موضوع را در سفر مقام معظم رهبری مطرح کردم و به تایید ایشان هم رسید، اما پزشکان عقیده دارند متخصصین داخلی کشور هم می‌توانند در صورت عادی شدن سطح هوشیاری، احمد را عمل کنند.

عزیزی با اشاره به هزینه‌ها و سختی زیادی که انتقال احمد به خارج از کشور دارد، افزود: آرزو دارم احمد به خارج از کشور برود، اما از تامین هزینه‌ها و نتیجه‌بخش بودن آن مطمئن نیستم.

خواهر احمد عزیزی از هزینه‌های بالای نگهداری برادرش نیز سخن گفت و تصریح کرد: در گذشته مطرح کردن هزینه‌ها را در شان احمد نمی‌دانستم، اما اکنون واقعا با مشکل مواجهم و آن‌طور که باید، حمایت نمی‌شوم.

وی افزود: حقوقی که خود احمد می‌گیرد فقط یک‌چهارم هزینه‌هایش را تامین می‌کند و برای تامین سایر هزینه‌ها مستاصل می‌شویم.

عزیزی درباره چاپ کتاب‌های برادرش نیز گفت: اگر کتاب‌های احمد چاپ می‌شد مشکل ما هم کمتر بود و از قِبَل آن پولی به دست می‌آوریم، اما مشکل این است که کتاب‌ها چاپ نمی‌شود و ما هم نمی‌توانیم احمد را رها کنیم و دنبال چاپ کتاب برویم.

خواهر احمد عزیزی با بیان این‌که سرنوشت کنگره احمد عزیزی هم مشخص نشده، خاطرنشان کرد: ظاهرا به دلیل مشکلات مالی برگزاری کنگره‌ای که در حد شخصیت برادرم باشد به تاخیر افتاده است.

او در عین حال گفت: زمانی مدام تب و تاب این کنگره را داشتیم، اما حالا مشکل احمد دارو، قرص، شربت و … است، نه کنگره.

 احمد عزیزی زاده چهارم دی‌ماه ۱۳۳۷ در سر پل ذهاب استان کرمانشاه است. این شاعر که از ۱۵ اسفندماه ۸۶ به دلیل کاهش سطح هوشیاری به کما رفته بود، همچنان در وضعیت نیمه‌هوشیار در بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه تحت مراقبت است.

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *