بازدید این صفحه: 844
اختلال در نوشتن

اختلال در نوشتن

اختلال در نوشتن

اهم مشکلات دانش آموزان در نوشتن نارسانویسی و چپ دستی است.

الف) نارسانویسی:  این دانش آموز با وجود برخورداری از هوش طبیعی، در نوشتن دچار مشکل میباشند و بسیار بد می نویسند و ممکن است که آنها دارای ضعف در  مهارتهای ظریف حرکتی در نوشتن حروف وترسیم اشکال باشند و یا گاهی به دلیل  ضعیف بودن سیستم بینایی قادر به  تبدیل اطلاعات بینایی خود به اعمال حرکتی نیستند.

روان شناسان تأثیر سیستم اعصاب نواحی مختلف بدن وهمچنین  رشد کامل اعضای حرکتی را عامل مؤثر در تکوین این اختلال میدانند و از نظر آسیب شناسی دلایل اصلی که می تواند در بروز اختلال نارسانویسی مؤثر باشد را موارد زیر میدانند:

 خطا در ادراک بینایی حروف و کلمات، وجود اشکال در تبدیل ادراک از بینایی به صورت حرکتی ، وجود نارسایی و ضعف در مهارت های حرکتی و وجود حالات هیجانی از قبیل بی قراری و تندخویی.

ب) چپ دستی:  تمایل طبیعی هر فرد در نوشتن با دست چپ است.  عموما دانش آموزان چپ دست در نوشتن از چپ به راست مشکل خاصی نخواهند داشتما زمانی که بخواهند از راست به چپ بنویسند با مشکل مواجه می شوند.

 این افراد به دلیل  نداشتن دید کافی در زمان نوشتن کاملا  بدخط ، درشت  و نامرتب می نویسند چنانچه چپ دستی در کودکان به صورت برتردستی در نیامده باشد می توانیم آنها را به راست دستی تشویق نماییم.

.

منبع : مقاله ی دکتر نیلوفر تحقیقی احمدی

/مریض خونه/ 

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: طبقه بندی اختلالات یادگیری مریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *