بازدید این صفحه: 864

چکآب حاجیان قبل از بازگشت به ایران

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان اعلام کرد:حاجیان هنگام بازگشت نسبت به بیماری‌های مسری چکآب می‌شوند.

چکآب حاجیان قبل از بازگشت به ایران

دکتر “سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار” ، اظهار کرد: حاجیان هنگام بازگشت توسط پزشکان اعزام شده نسبت به بیماری‌های مسری از انسان به انسان چکآب می‌شوند و در صورتی که فردی مشکل خاصی از نظر سلامتی داشته باشد به صورت ویژه و کنترل شده به شهرش بازمی‌گردد.

وی افزود: در کشورهایی که بیماری ابولا ورود یافت از اعزام زائران به سفر حج تمتع جلوگیری بعمل آمد، بنابراین هیچ‌یک از زائران بیماری ابولا ندارند و این بیماری به سرعت در کشورهای درگیر نیز کنترل شد.

موسوی‌بهار تصریح کرد: حاجیانی که از سفر حج بازمی‌گردند تنها احتمال مشکل بیماری‌های تنفسی به ویژه کروناویروس را دارند که مدام توسط پزشکان اعزام شده، مورد بررسی قرار می‌گیرند اما خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود چنین مشکلی به استان همدان اعلام نشده است.

وی گفت: وقوع حادثه منا هیچ تاثیری بر روی فراگیر شدن بیماری خاصی ایجاد نمی‌کند و حتی اجساد جامانده بر روی زمین بلافاصله جمع‌آوری شدند و بسیاری از زائران از همان مسیر حادثه طی امروز اعمال خود را به جای آوردند.

موسوی‌بهار تاکید کرد: در صورتی که زائری با بیماری خاصی درگیر شود به صورت ویژه و کنترل شده عملیات بازگشت او انجام می‌شود.

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *