بازدید این صفحه: 883

تشخیص و درمان عفونت های تناسلی

تشخیص و درمان عفونت های تناسلی

*انجام آزمایشات منظم و دوره ای پاپ اسمیر و مراجعات مرتب به پزشک یا ماما جهت معاینات دستگاه تناسلی یکی از بهترین راه های تشخیص زودرس و به موقع عفونت های تناسلی است .

*با بروز هر یک از علامت های عفونت های تناسلی باید سریعا جهت تشخیص بیماری به پزشک یا ماما مراجعه کرد . در درمان عفونت های تناسلی ، نکته مهم شروع به موقع و زود هنگام درمان است .

*یکی از مهمترین و پر مصرف ترین روش های درمان عفونت تناسلی که با نظر پزشک تجویز می شود ، داروهایی است که به صورت داخل مهبلی استفاده می شود ، که به این روش استعمال داخلی می گویند . دارو های خوراکی نیز از دیگر داروها مورد استفاده در درمان عفونت های تناسلی است . در بعضی از عفونت های تناسلی هر دو نوع دارو (خوراکی و داخل مهبلی) تجویز می شود . البته در درمان عفونت تناسلی دختران از دارو های خوراکی و موضعی استفاده می شود . درمان هر یک از انواع عفونت های تناسلی متفاوت است ، بنابراین از مصرف خودسرانه دارو باید خودداری نمود .

*داروهایی که برای درمان عفونت های تناسلی تجویز می شوند باید تا پایان مصرف شوند و با برطرف شدن علائم ظاهری عفونت نباید درمان را متوقف کرد . درمان نیمه کاره ، علاوه بر باقی مانده بیماری می تواند سبب مزمن شدن آن و مقاومت عوامل بیماری زا به درمان شود .

*در درمان بعضی عفونت های تناسلی طبق نظر پزشک ، باید زن و شوهر هر دو دارو مصرف کنند . در غیر این صورت درمان کامل و قطعی انجام نمی شود .

*در طول مدت درمان عفونت های تناسلی باید از نزدیکی خودداری کرد و یا در صورت انجام نزدیکی برای جلوگیری از انتقال عفونت حتما از کاندوم استفاده شود .

*پس از درمان عفونت های تناسلی باید زن و شوهر اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا از ابتلا دوباره به عفونت جلوگیری شود .

بهترین روش برای مقابله با عفونت های تناسلی ، پیشگیری است و بهترین روش پیشگیری رعایت بهداشت رعایت بهداشت در تمام دوران زندگی است

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *