بازدید این صفحه: 715

درمان بیماري فشار خون بالا

درمان بیماري فشار خون بالا

فشارخون بالاي اولیه درمان قطعی نداردواحتمال بهبودي کامل بسیار نادراست، امااگر فشارخون بالابه موقع تشخیص داده و درمان شود و بیمار بطور مرتب تحت مراقبت باشد، قابل کنترل است و میتوان از عوارض آن پیشگیري نمود. در فشارخون بالاي ثانویه اگر علت و بیمارياي که سبب ایجاد فشارخون بالا شده است درمان شود،در اکثر موارد فشارخون به وضع طبیعی برمیگردد و بیمار بهبود  مییابد.

     شیوه هاي درمان فشار خون بالاي اولیه عبارت است از :
در بعضی از بیماران با وجود رعایت درمان غیر دارویی فشار خون تا حد مطلوب کاهش نمی یابد و لازم است براي تنظیم فشار خون بالا از دارو نیز استفاده شود.دارو توسط پزشک تجویز می شود. داروها ممکن است عوارضی مثل سرگیجه ، خواب آلودگی ، تنگی نفسشدید ، طپشقلب ، تهوع ، استفراغ و حساسیت ایجاد کنند که باید در سیر درمان بیمار به آنها توجه داشت و در صورت مشاهده عوارض نامبرده ، بیمار را به موقع به پزشک ارجاع داد تا مقدار دارو را کاهش دهد و یا در صورت لزوم مصرف داروي مورد نظر را قطع کند و داروي جدیدي تجویز کند .

    *توجه داشته باشید که :

۱_عوارض جانبی داروها به معنی عوارضی است که فقط ناشی از مصرف داروست و باید اولا فرد قبلا این علائم را نداشته باشد و ثانیا عوارض آن بیشاز یکبار ظاهر شود .
۲_مصرف دارو طبق نظر پزشک به مدت طولانی براي بیماران ضروري است .

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *