بازدید این صفحه: 1381

خواص دارویی توت/White mulberry

خواص دارویی توت/White mulberry

توت White mulberry

نام علمی Olea europaea

کلیات گیاه شناسی

درخت توت سفید کرم ابریشم ، گهواره پرورش آن در چین بوده است و از آنجا به سایر نقاط جهان پراکنده شده است . در چین بیشتر برای خوراک کرم ابریشم درخت توت سفید را پرورش می دادند . توت سفید وقتی به ایران آمد با آب و هوای ایران سازگاری بسیار نشان داد و میوه آن پر آب و شهد آگین شد . زیرا این درخت در جایی که آفتاب دارد و هوا نسبتا خشک است ، خوب رشد می کند و میوه آبدار و شیرینی می دهد و اگر شاخه های آن را قطع نکنند گاهی آن قدر بالا می رود که ارتفاع آن به بیشتر از هجده متر می رسد . درخت توت سفید را در قرن پانزدهم از ایران به فرانسه برده و کشت کرده اند . کشت آب در جنوب فرانسه که دارای آفتاب زیادی شبیه به ایران است رشد کرده و زیاد شده است . میوه آبدار ، ریز ، شیرین و لذیذ است . درخت توت سفید ، بزرگ ، تنومند و دارای برگ های پهن است که در تغذیه کرم های ابریشم مورد استفاده قرار می گیرد . قسمت هایی که در تغذیه و پزشکی مورد استفاده است عبارتند از : میوه ، برگ ، شیره ، پوست و شاخه های تازه در زبان عربی توت سفید را ( توت البیض ) گویند .

مریض خونه-marizkhone-2- توت سفید- خواص دارویی توت- درخت توت سفید- سقز- کرم ابریشم

ترکیبات شیمیایی

توت سفید دارای کمی از ماده ( آلبومینوئید ) مواد چربی ، پکتین ، سقز است . همچنین سرشار از مواد قندی گلوکز ، املاح معدنی ، تانن و اسید سو کسینیک و ویتامین های C , A  و مواد چربی می باشد .

خواص دارویی

  • پوست شاخه های جوان درخت توت را اگر خشک کنند و خشک کرده آن را در آب بجوشانید و بنوشید لینت مزاج می آورد .
  • جوشانده پوست خشک شاخه های جوان و تازه درخت توت برای لینت مزاج مفید است .
  • مواد غذایی توت سفید وقتی جذب بدن می شود که صلح ناشتا یا عصر در فاصله غذایی ظهر و شام خورده شود .
  • قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مض قند می باشند ، ضرر ندارد .

مضرات

به طور کلی باید وقتی توت خورد که شکم از غذا خالی باشد و بهترین موقع آن صبح ناشتا و یا عصر در فاصله غذای ظهر و شام است که زود هضم می شود و مواد غذایی آن جذب بدن می شود . معمولا اگر روی غذاهای نگین ، مخصوصا گوشتی آن را بخورند هضم آن مشکل می شود و تولید نفخ در شکم و روده ها می کند .

 

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *