بازدید این صفحه: 1083
گردن درد و راه درمان آن-درمان گردن درد-گرفتگی گردن-ماساژ دادن گردن-درمان گرفتگی گردن-مهره های گردن

گردن درد و راه درمان آن

گردن درد و راه درمان آن

یکی از مشکلاتی که اغلب مردم با آن مواجه هستند ابتلا به گردن درد است که علل گوناگونی دارد. هفت نوع گرفتگی مهره وجود دارد که در اطراف طناب نخاعی رخ می‌دهد. آرتروز، پوست، غدد لنفاوی، رگ‌ها، حنجره و غده‌ی تیروئید در ساختار گردن سهیم هستند ، هر نوع آسیبی که به این نواحی وارد شود می‌تواند به گردن‌درد بینجامد.

راه درمان گردن درد

ابتدا از روش ماساژ دادن گردن استفاده کنید  

انجام حرکات ماساژی در اطراف گردن مانع از زخمِ بافت شده  همچنین از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. سعی کنید با انجام ماساژ به شکل ملایم در روزهای اول گردن‌درد، سعی کنید بدتر نشود. ماساژ هم‌چنین باعث تسکین گرفتگی ماهیچه‌ها می‌شود.

از روغن رزماری  برای تسکین درد استفاده کنید

این روغن برای درمان گردن‌درد شگفت‌انگیز است. استفاده از آن باعث گرم شدن ماهیچه‌های گردن شده ، جریان خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهد. فقط چند قطره از آن را کف دست‌تان بریزید  با کمی روغن عناب و آووکادو قاطی کرده  بعد گردن را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

گردن درد و راه درمان آن

گردن درد و راه درمان آن

حرکات کششی را امتحان کنید

حرکات کششی باعث تسکین ماهیچه‌ها می‌شود. به سادگی می‌توانید گردن‌تان را برای چند ثانیه به طرفین خم کرده، نگه داشته بعد به سمت دیگر ببرید. سعی کنید این حرکت را تا سه بار در روز انجام دهید چون باعث تقویت ماهیچه‌های گردن می‌شود درنتیجه آن را سفت می‌کند.

در نهایت استراحت کنید تا درد گردنتان تسکین یابد

استراحت باعث تسکین گردن‌درد می‌شود، چرا که در بیشتر مواقع اضطراب باعث فشار عضلانی می‌شود. سعی کنید هنگام استراحت و شل کردن ماهیچه‌ها به این فکر کنید چه چیزی شما را دچار مشکل کرده، مثلا روابط‌تان با دوستان  یا کار و غیره. طی این عمل از تنفس شکمی استفاده کنید. دستتان را روی شکم‌تان بگذارید، نفس عمیق بکشید هوا را به داخل شکم‌تان بدهید، بعد آن را خارج کنید.

گردن درد و راه درمان آن

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *