بازدید این صفحه: 1063
تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی-سرماخوردگی-دارو های منضج و مسهل-پیشگیری از سرماخوردگی-میکروارگانیسمها-علت ابتلا به سرما خوردگی

تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی

تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی

با در نظر گرفتن مزاج اعضا و مزاج شخص بیمار ، بیماری با علایمی ناشی از نامعتدل بودن است ، خود را نشان می دهد . جستجوی این علایم بسته به شکایت بیمار از بیماری خود ، باید در مسیر بی اعتدالی های موجود باشد . این روش با ظرافتی تمام این مراحل را پیدا و در اختیار پزشک تیزبین قرار می دهد . شرح مراحل بیماری باعث شناخت مسیر بازیابی صحت است .
مثال : منشا سرماخوردگی بدون دخالت میکروارگانیسمها ، هضم ناقص یا فقدان عمل هضم است . هنگامی که مواد زاید در اثر هضم ناقص ناشی از پرخوری یا غذا بر غذا خوردن ، در بدن زیاد می شود ، موجب راه بندان در گدارها می گردد ، بدن کوشش می کند با این مواد ، طوری کنار بیاید و حتی برای کمک ، ارکانهای دیگر را با جدیت به کار وا می دارد . اما چون نمی تواند در این وضعیت ، به خاطر نیاز به انرژی و حرارت بیشتر به این کار ادامه دهد ، خصوصا اگر هیچ اقدامی برای رهایی بدن از این مواد انباشته شده انجام نگیرد ( استفاده از دارو های منضج و مسهل ) ، فرایند هضم کلی ، به خاطر وجود این مواد کند می شود و این مواد در مرحله خلط باقی می مانند .

تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی

تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی

زمانی که این اضافات بیشتر متراکم شود ، بدن به نقطه ای میرسد که برای کامل کردن عمل هضم باید گرمای اضافه ای تولید کند ، این گرمای اضافی اکثرا به صورت تب و احساس خفگی بروز می کند . بدن می خواهد ، گوارش غذا را با این گرما ، تسریع کند . هنگامی که خلط به اندازه کافی نضج یافت و قابلیت دفع پیدا کرد ، بدن آن ها را خارج می سازد و این عمل اکثرا از راه بینی ، دهان و چشم ها انجام می گیرد .

دلیل اینکه اکثرا در زمستان بدن دچار سرماخوردگی می شود ، این است که با کاهش دمای محیط و به خاطر تنفس هوای سرد و تاثیرات مشابه آب و هوای سرد ، گرمای درون بدن نیز جزوی کاهش می یابد . بدین دلیل برای هضم ناقص غذا و نهایتا بروز سرماخوردگی است .

تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی

تشخیص یا بیماری یابی در طب سنتی

کوشش در کنترل کردن ، یا متوقف ساختن سرماخوردگی خردمندانه نیست ، زیرا با انجام آن فرد تنها می تواند مطمئن گردد که مواد زاید انباشتگی و تراکم بیشتری در درون بدن پیدا کنند و سرانجام به طور جدی نقش ارگانهای اصلی را تحلیل خواهند برد . درمان صحیح کمک به این فرایند کاملا سودمند طبیعت است ، کمک به افزایش گرمای درونی و دفع خلط اضافی .

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *