بازدید این صفحه: 1104
آیورودا و اصول آن-منشاء سرماخوردگی-پزشکان آیوردی-سانسکریت-اصول آیورودا-میگروار گانیسمها-دارو های منضج و مسهل-طب سوزنی-علوم کیهانی-جیوتیشا-یوگا-ماساژ

آیورودا و اصول آن

آیورودا و اصول آن

عامل سرماخوردگی

منشاء سرماخوردگی بدون دخالت میگروار گانیسمها ، هضم ناقص یا فقدان عمل هضم است . هنگامی که مواد زاید در اثر هضم ناقص ناشی از پرخوری یا غذا بر غذا خوردن ، در بدن زیاد می شود ، موجب راه بندان در گدارها می گردد . بدن کوشش می کند با این مواد ، طوری کنار بیاید و حتی برای کمک ، ارکانهای دیگر را به جدیت به کار وا می دارد . اما چون نمی تواند در این وضعیت ، به خاطر نیاز انرژی و حرارت بیشتر به این کار ادامه دهد ، خصوصا اگر هیچ اقدامی برای رهایی بدن از این مواد انباشته شده انجام نگیرد ( استفاده از دارو های منضج و مسهل ) ، فرایند هضم کلی ، به خاطر وجود این مواد در مرحله خلط باقی می ماند .

آیورودا و اصول آن

آیورودا و اصول آن

زمانی که این اضافات بیشتر متراکم شود ، بدن به نقطه ای می رسد که برای کامل کردن عمل هضم ، باید گرمای اضافه ای تولید کند ، این گرمای اضافی اکثر به صورت تب و احساس خفگی بروز می کند . بدن می خواهد ، گوارش غذا را با این گرما ، تسریع کند . هنگامی که خلط به اندازه کافی نضج یافت و قابلیت دفع پیدا کرد ، بدن ان ها را خارج می سازد و این عمل اکثرا از راه بینی ، دهان ، چشم ها انجام می گیرد .دلیل اینکه اکثرا در زمستان بدن دچار سرماخوردگی می شود ، این است که با کاهش دمای محیط و به خاطر تنفس هوای سرد و تاثیرات مشابه آب و هوای سرد ، گرمای درون بدن نیز جزوی کاهش می یابد . بدین دلیل برای هضم ناقص غذا و نهایتا بروز سرماخوردگی است .

کوشش در کنترل کردن ، یا متوقف ساختن سرماخوردگی خردمندانه نیست ، زیرا با انجام آن فرد تنها می تواند مطمئن گردد که مواد زاید انباشتگی و تراکم بیشتری در درون بدن پیدا می کنند و سرانجام به طور جدی نقش ارگانهای اصلی را تحلیل خواهند برد . درمان صحیح کمک به این فرایند کاملا سودمند طبیعت است ، کمک به افزایش گرمای درونی و دفع خلط اضافی .

آیورودا و اصول آن

آیورودا و اصول آن

آیورودا

آیورودا ( به معنی علم زندگی ) یک علم باستانی و کهن است که در ایران ریشه داشته اما هم اکنون بیشتر در هند مرکز توجه است ، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزینی استفاده می شود . در آیوردا از گیاهان طبی ، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می شود.

اصول آیورودا

یک چشمه آب معدنی در گوا که در آن آیورودا ارائه می شود .
آیورودا از تعالیم هندو و بودا تاثیر زیادی گرفته است ، اما در اصل و ریشه یک دانش اریایی است که در ایران باستان وجود داشته و سپس به شمال هند منتقل شده است . یکی از مفاهیمی که از این طریق به آیورودا را یافته مفهوم تعادل است ، که براساس ان مقابله با نیاز های طبیعی باعث از بین رفتن تعادل در بدن و ایجاد بیماری می شود .
توصیه به رژیم های غذایی جایگاه ویژه ای در ایورودا دارد . هم چنین بهداشت هم چنان که یکی از ارکان مذهبی هندویان است در آیورودا از اهمیت زیادی بر خوردار است . آیورودا یک واژه سانسکریت است و به معنای علم زندگی است . ودا نام اولین کتابی است که به انسان ها از جانت خداوند نازل شده است اما تا کنون به درستی مشخص نشده توسط چه کسی به زمین فرستاده شده است .

آیورودا و اصول آن

آیورودا و اصول آن

تعالیم ایورودا براساس چند بخش از کتاب آسمانی ودا مثل ریگ ودا می باشد . آیورودا تنها سیستم طبی است که هدف آن از طبابت و تعلیم رسیدن به خدا است . یک دانش همه جانبه که شامل جیوتیشا ( علوم کیهانی ) ، دارو سازی ، آزمایش طبی ، طب سوزنی ، ماساژ ، جراحی ، گیاه پزشکی ، دامپزشکی و هر آنچه مربوط به طب باشد است . آیورودا چند دلیل علمی مقدس به شمار می آید و در دانشگاه های هندوستان به عنوان یک رشته پزشکی جامع و کامل در حال تدریس است . به پزشک آیورودایی ، آیورودیک یا وید می گویند .

در ایران هنوز علم آیورودا در سال های اخیر مورد توجه پزشکان قرار نگرفته است و متاسفانه وزارت بهداشت علوم دیرینه سرزمین ایران را مورد تحقیق و پژوهش قرار نمی دهد و به همین علت مجوز فعالیت به این نوع پزشکان اعطا نمی شود ولی در کشور هند پزشکان آیوردی هم حق ویزیت بالاتری داشته و هم مدرک معتبر دارند و نیز مورد اعتماد عموم مردم واقع می شوند . بیماری در آیورودا با عنوان روگا مطرح می شود .

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *