بازدید این صفحه: 1783
ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون-کودکان مبتلا به سندروم داون-سرماخوردگی-عقب ماندگی ذهنی-کروموزوم 21-ناراحتی های گوش-درمان عفونت سینه ودستگاه تنفس

ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون

ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون

وجود یک کروموزوم اضافی(کروموزوم ۲۱) در کودکان سندروم داون علاوه بر اینکه موجب عقب ماندگی ذهنی و برخی نشانه های خاص جسمانی در این کودکان می گردد، بعضاً باعث برخی مشکلات یا نارسائیهای جسمانی نیز در آن ها می شود.
کودکان مبتلا به سندروم داون علاوه بر اینکه بیماریهای معمول سایر کودکان را تجربه می نمایند، بعضاً دچار بعضی از ناراحتی ها و بیماریهایی می شوند که کمتر در میان کودکان عادی و تندرست متداول می باشد.اما این بدان معنی نیست که این بیماری ها مختص کودکان سندروم داون است و یا جزو دسته ی بیماری های واگیر قرار میگیرد.بلکه به دلیل ضعف در این کودکان آنان بیشتر در معرض انواع بیماری ها قرار میگیرند.

ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون

ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون

کودکان سندروم داون در برابر عفونت های جزئی بسیار آسیب پذیر هستند، ناراحتی های گوش، چشم، عفونت سینه و دستگاه تنفس، بیشتر در میان کودکان سندروم داون رواج دارد. این کودکان بیش از دیگر برادران یا خواهران و یا همسالان خود دچار سرماخوردگی می شوند.

همچنین کودکان سندروم داون به دلیل ضعف در مهارتهای حرکتی ممکن است بیش از همسالان خود در اطراف منزل به علت زمین خوردن ها یا جابه جا کردن اشیاء و لوازم مختلف آسیب ببیند. البته باید توجه داشت که وجود کودک سندروم داون با این مشکلات خاص جسمانی در خانواده هرگز به این معنا نیست که ممکن است بچه های دیگر خانواده نیز چنین مشکلاتی نداشته باشند.بلکه شما حتما دیده یا شنده اید کودکانی هم که از سلامت کامل جسمی برخوردارند گاهی بیش از سایرین در معرض آسیب ها و بیماری ها قرار میگیرند.

ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون

ملاحضات پزشکی درافراد مبتلا به نشانگان داون

همانطور که اشاره شد، مشکلات و نارسائیهای خاص، مختص به کودکان سندروم داون و آن هم در بعضی از ایشان است. مسلماً عقب ماندگی ذهنی و پدیده خاص سندروم داون، امری مسری نیست و از کودکی به کودک دیگر قابل سرایت نمی باشد.

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *