بازدید این صفحه: 2596
ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب-اروی زاک لیور-داروی شیمیایی درمان کبد چرب- بیماری کبد چرب-طب سنتی- بیمارستان امام رضا (ع) مشهد-دکتر سیدعباس زجاجی

ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب

ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب

محققان مرکز رشد واحدهای فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از ترکیبات گیاهی، کپسول گیاهی برای درمان  کبد چرب عرضه کردند که هم اکنون در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تحت کارآزمایی‌های بالینی قرار دارد.

دکتر سیدعباس زجاجی، مجری طرح و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده این محصول دارویی گفت: بیماری کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع در کشور به دلیل تغییر شیوه‌های زندگی و رژیم‌های نادرست است.

دکتر زجاجی بیماری کبد چرب را یک بیماری ثانویه توصیف کرد و توضیح داد: افراد به دلیل ابتلا به بیماری دیگر، مبتلا به بیماری کبد چرب می‌شوند؛ از این رو این بیماری،‌ یک بیماری ثانویه محسوب می‌شود.

زجاجی با تاکید بر این که هم اکنون هیچ داروی شیمیایی یا گیاهی برای درمان این بیماری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این راستا پروژه تحقیقاتی را در این شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور تولید داروی گیاهی درمان این بیماری اجرایی کردیم. ‌

ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب

ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب

مجری طرح از تولید پودر گیاهی درمان کننده کبد چرب و کاهنده چربی خون خبر داد و یادآور شد: این دارو، ترکیبی از گیاهان دارویی چون تخم خرفه، خارمریم، کنگر فرنگی و سایر داروهای گیاهی تولید شده است.

داروی «زاک لیور» به صورت پودر تهیه شده است که پس از استریل کردن و جداسازی آن از قارچ‌ها و باکتری‌ها به صورت کپسول ارائه گردیده است.

دکتر زجاجی ادامه داد : خاصیت چربی سوزی این دارو موجب خواهد شد تا چربی‌های تجمیع شده در اطراف کبد متابولیزه شده و توسط دستگاه گوارش از بدن خارج شوند.

ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب

ساخت دارویی گیاهی برای مبتلایان به کبد چرب

وی از تصویب نتایج این تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و اظهار داشت: این داروی گیاهی با همکاری گروهی از پزشکان فوق تخصص گوارش در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراحل کار آزمایی‌های بالینی را طی می‌کند.

این محقق ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن این آزمایشات بتوانند داروی گیاهی برای درمان کبد چرب به منظور پیشرفت کیفیت زندگی مردم ارائه دهند.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *