بازدید این صفحه: 1217
شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به 33 نفر رسید-شمار قربانیان بیماری آنفولانزا-علائم بیماری آنفلوانزا-علی اکبر سیاری-تعداد جان باختگان ناشی از آنفولانزا

شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به ۳۳ نفر رسید

شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به ۳۳ نفر رسید

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد جان باختگان بر اثر بیماری آنفلوآنزا در کشور به ۳۳ نفر رسید و به جز دو استان کرمان و سیستان وبلوچستان که درگیر این بیماری هستند، هفت استان دیگر از جمله تهران نیز در معرض خطر قرار دارند.

شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به 33 نفر رسید

شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به ۳۳ نفر رسید

به گزارش مریض خونه به نقل از ایرنا : علی اکبر سیاری افزود: از مجموع ۳۳ جانباخته بر اثر آنفلوانزا، ۲۸ نفر در استان کرمان و پنج نفر در استان سیستان و بلوچستان بوده اند که در میان آنها چهار زن باردار مشاهده شده است.
وی ادامه داد: بیماری آنفلوانزایی که اکنون در کشور شایع است، از نوع «اچ ۱ ان ۱» – H1N1 – بوده که نوعی آنفلوانزای فصلی است که در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان موارد مرگ بر اثر آن گزارش شده است.
سیاری افزود: تعداد موارد ابتلا به این بیماری در کشور بیش از این تعداد است و پیش بینی وزارت بهداشت این است که این بیماری طی روزهای آینده در کشور گسترش یابد و هفت استان دیگر از جمله تهران، آذربایجان شرقی و غربی و کرمانشاه بیش از بقیه استان ها در خطر این بیماری قرار دارند.
معاون وزیر بهداشت گفت: سالمندان، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران قلبی – تنفسی، بیماران کلیوی و ریوی و افراد مبتلا به سرطان که داروهای شیمیایی مصرف می کنند، بیماران مبتلا به نقص ایمنی، کودکان زیر پنج سال و زنان باردار بیش از دیگران در معرض خطر هستند که همه این گروه ها باید واکسن بزنند.

شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به 33 نفر رسید

شمار جان باختگان آنفلوآنزا در کشور به ۳۳ نفر رسید

وی افزود: تب، سرفه، تنگی نفس و عطسه از علائم بیماری آنفلوانزا است و از همه کسانی که این علائم را دارند می خواهیم در خانه بمانند و استراحت کرده و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.

 

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *