بازدید این صفحه: 687
غذاهای سنتی مناسب برای کودکان 5-3 سال( پارت 2) -آش کشک-شوربا-عدسی-غذاهای سنتی مناسب برای کودکان-غذای کمکی کودک-آش شیر-شوید لوبیا پلو-غذای کودک

غذاهای سنتی مناسب برای کودکان ۵-۳ سال( پارت ۲)

غذاهای سنتی مناسب برای کودکان ۵-۳ سال( پارت ۲)

عدسی

۲ قاشق غذاخوری عدس را با آب بپزید کمی پیاز خرد شده را در ۱ قاشق مرباخوری تفت دهید تا طلایی شود کمی ادویه و یک عدد گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید مواد فوق را به عدس پخته شده اضافه کنید ۱۵-۱۰ دقیقه بعد غذا آماده می شود.

آش کشک

۱ لیوان آب را بجوشانید و ۳ قاشق غذاخوری برنج را  داخل آن بریزید تا کمی نرم شود سپس نصف لیوان کشک پاستوریزه به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود ۱ قاشق مرباخوری پیاز با کمی کره سرخ کنید و ۱ قاشق غذاخوری سبزی آش خرد شده به آن اضافه کنید. کمی آویشن، پونه و شکر را داخل کره حرارت دهید و هنگام کشیدن غذا به روی آن بریزید.

غذاهای سنتی مناسب برای کودکان 5-3 سال( پارت 2)

غذاهای سنتی مناسب برای کودکان ۵-۳ سال( پارت ۲)

شوید لوبیا پلو (لوبیا چشم بلبلی)

نصف ران مرغ را با کمی پیاز و نمک بپزید یک قاشق غذاخوری لوبیا چشم بلبلی را به آن اضافه کنید پس از پختن گوشت و لوبیا۴ قاشق غذاخوری برنج و یک قاشق مربا خوری کره به آن اضافه کنید تا آب آن کم شود و یک قاشق غذاخوری شوید خردشده در پایان به آن اضافه کرده و دم کنید.

بادمجان ته چین 

نصف یک عد د کوچک بادمجان را کمی سرخ کنید ، یک قاشق غذاخوری گوشت چرخ کرده همراه با پیاز و کره حرارت دهید و داخل بادمجان سرخ شده بریزید . ۴ قاشق غذاخوری برنج به صورت کته تهیه و قبل از این که آن را دم کنید . بادمجان و گوشت را در وسط برنجی که در حال دم است بگذارید.

غذاهای سنتی مناسب برای کودکان 5-3 سال( پارت 2)

غذاهای سنتی مناسب برای کودکان ۵-۳ سال( پارت ۲)

شوربا 

ابتدا کمی پیاز را خرد کرده و درکره حرارت دهید . یک تکه گوشت خورشتی را به آن اضافه کرده و آب ، نمک و ادویه کاملاً بپزید ۱ عدد سیب زمینی کوچک و ۱ عدد گوجه فرنگی و ۲ قاشق غذاخوری برنجی که قبلاً خیس کرده اید به آن بیافزایید و بگذارید تا همه مواد به خوبی بپزد .

آش شیر

۲ قاشق غذاخوری بلغور گندم را با ۱ لیوان آب بگذارید تا نیم پز شود و بعد یک لیوان شیر به آن اضافه کنید و در هنگام پختن مدام آن را به هم بزنید تا آش ته نگیرد وخوب له شود . بعد از این که بلغور کاملاً پخت همراه با دارچین و شکر به کودک بدهید.

منبع : های بی بی( سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *