بازدید این صفحه: 819
قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند -نحوه تشخیص قارچ های خوراکی-میزان پروتئین موجود در قارچ-ویتامین های موجود در قارچ-خواص درمانی قارچ-Mushroom

قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند

قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند

قارچ خوراکی به دلایلی چون لذیذ بودن ؛سرشاراز پروتئین بودن و همچنین داشتن املاح و انتی اکسیدان ها و با دارا بودن طعم ؛ بو و ظاهر زیبا در سرتاسر دنیا طرفدار دارد.

قارچ دارای ۵/۱ ـ ۶ درصد پروتئین است كه ۷۰ تا ۹۰ درصد آن در بدن جذب می شود و مصرف آن برای سالمندان و مبتلایان به نقرس بسیار مفید است.

قارچ ها دارای ویتامین‌های B2 – B1-B12 – B6 – C و H هستند كه برای محافظت از پوست و ایجاد آلرژی در بـدن ، سلامت سیستم عصبــی، سلامت پوست و چشـم و بافتـهای بدن ، تشكیل اسیــدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه‌ها ، درمان كم‌خونی بسیار مفید هستند.

قارچ ها دارای مقدارهای بسیار مناسبی از مواد معدنی شامل : پتاسیم ، فسفر، منگنز، مس، آهن و كلسیم می‌باشد .

قارچ ها گیاهانی گوشت نما

قارچ ها از گیاهانى هستند که کلروفیل ندارند و حاوی مقدار سرشارى پروتئین هستند که پروتئین آنها به گوشت بسیار نزدیک است و در نتیجه قارچها سبزى منحصر به فردى از این لحاظ مى باشند که بیشتر از سبزى به گوشت شباهت دارند.

قارچهاى خوردنى سرشار از ویتامین مخصوصا ویتامینهاى ((ب ۱)) و ((ب ۲)) و ((پ پ )) و ((د)) مى باشند.

قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند

قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند

قارچها هیچگونه مواد قندى ندارند و همچنین فاقد چربى هستند و از این جهت داراى ارزش غذایى بسیار زیادی  هستند. متاسفانه سلولز گوشت قارچ که (در دم بیشتر از کلاهک آن است ) غیر قابل هضم است به همین جهت است که مصرف این ماده غذایى را  براى کسانى که  در عمل هضم مشکلى دارند توصیه نمی کنند.ولى در هر حال براى هر غذا شصت تا صد گرم قارچ را مى توان مصرف کرد بدون این که عوارض سوء هضم آن ما را اذیت کند

مصرف قارچ برای چه کسانی مفید است؟

کسانى که به دیابت مبتلا هستند باید قارچ بخورند زیرا قارچ هیچگونه ماده قندى ندارد.
کسانى که یبوست دارند خوردن قارچ برایشان بسیار مفید است زیرا سلولزهاى آن به رفع یبوست آنان کمک مى کند.
اشخاصى که چاق هستند باید قارچ را با سرکه یا آب لیمو بخورند زیرا قارچ هیچگونه ماده چربى ندارد و در نتیجه آنها را چاق نمى کند.

مصرف قارچ برای چه کسانی مضر است؟

مصرف قارچ به دلیل این که دیر هضم میگردد براى پیران ، زنان حامله و کسانى که بچه شیر مى دهند مناسب نیست .
کسانى که مبتلا به اختلال کلیه می باشند باید مثل تمام مواد پروتئینى از مصرف زیاد قارچ خوددارى کنند.
کسانى که اختلال هاضمه دارند و یا از کبد علیل و رنجورند و یا کولیت روده دارند و یا به ورم مفاصل مبتلا هستند و یا به علت اسیداوریک موجود در خون مبتلا به نقرس شده اند نباید قارچ مصرف کنند.

قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند

قارچ ها گیاهانی گوشت نما هستند

منبع : پزشکان بدون مرز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *