بازدید این صفحه: 818
برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید -فواید خوردن ماهی-جلوگیری از زوال مغز-علت ابتلا به آلزایمر-درمان بیماری الزایمر-فواید درمانی غذاهای دریایی

برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید

برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید

طبق بروز ترین تحقیق ها، استفاده ازغذاهای دریایی می‌تواند سبب کم شدن سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر شود.

لازم به ذکر است بیمارانی که تنها یک وعده غذایی در هفته محصولات دریایی استفاده می کنند، دچار آسیب مغزی  کمتری  نسبت به سایر افراد شده‌اند.

نتایج تحقیق ها حاکی از آن است که، کارشناسان تمامی محصولات دریایی اعم از ماهی ها میگوها و… را برای جلوگیری از زوال مغز مفید می‌دانند.

این نتایج  محصول پژوهش های محققان  دانشگاه شیکاگو بر روی مغز ۲۸۶ نفر می باشد که بر اثر ابتلا به بیماری آلزایمر فوت کرده اند.

خوردن  بین یک الی سه وعده غذاهای دریایی در هفته می‌تواند باعث آسیب رسیدن کمتر به مغزگردد.

ماحصل این پژوهش در مجله پزشکی JAMA به چاپ رسیده است و پزشکان وجود اسیدهای چرب امگا ۳ را در غذاهای دریایی علل اصلی سلامت مغز و پیشگیری از آسیب‌های مغزی عنوان می کنند .

برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید

برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید

در عین حال پزشکان دریافته‌اند افرادی که از مکمل‌های روغن ماهی استفاده می‌کنند، اثرات کمتری به نسبت افرادی که از فرآورده‌های دریایی طبیعی استفاده می‌کنند در درازمدت به دست می‌آورند.

محققان پیش از آن ترس از آن  داشتند که غذاهای دریایی امکان دارد که سبب بدتر شدن آسیب مغزی در مبتلایان به آلزایمر به سبب وجود سطوح بالایی از جیوه در ماهی و نیز مغز مبتلایان باشد اما پژوهش های جدید هیچ آسیبی در مغز شناسایی نکرده‌ است.

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی یکی از پایه ای ترین منابع غذایی در یک رژیم غذایی است. محققان معتقدند مصرف غذاهای دریایی اکثرا با بهبود حافظه افراد مرتبط است.

یادگیری زبان خارجی جدید، یادگیری و مهارت فعالیت با دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن همراه و کامپیوتر، شرکت در جمع‌های اجتماعی و معاشرت با اطرافیان، خوردن دانه‌های آجیل، یادگیری موسیقی و حفظ اشعار و سرود نیز می‌تواند سبب تقویت قوای ذهنی به ویژه در سالمندان شود.

برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید

برای جلوگیری از زوال مغز ماهی بخورید

منبع : خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *