بازدید این صفحه: 632
پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش ,علت ابتلای کودک به عفونت گوش,عفونت گوش میانی,مضرات استفاده از پستونک

پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش

پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش

عادت مکیدن برای نوزادان و کودکان بسیار آرام بخش است ولی نباید جایگزین شیر دادن مادر و نوازش کردن نوزاد شود چرا که می تواند روی سیستم فکی و دندان های کودکان تأثیر منفی بگذارد.

رفتار غریزی و عادت به مکیدن در نوزادان برایشان بسیار آرام بخش می باشد ولی نباید این موضوع جای شیر دادن مادر و نوازش نوزاد شود زیرا بر سیستم فکی و دندان های کودک تاثیر بدی می گذارد.

بسیاری از نوزادان عادت به مکیدن انگشتان خود دارند که این کار حس آرامش و امنیت را به آنها می دهد.در واقع مکیدن انگشت و یا پستانک در شرایط خاصی که کودک در آن قرار دارد به آرام شدنش کمک می کند برای مثال بودن در کنار افراد ناآشنا و یا در زمان جدایی از پدر و مادر.

و همینطور هنگام خواب نیز  با مکیدن پستانک همین حس به کودک دست می دهد به همین دلیل کودکان هنگام خواب دوست دارد پستانک ، انگشت و یا  سینه مادر را بمکند و در آرامش به خواب روند.

پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش

پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش

مکیدن پستانک به مدت طولانی سبب میشود دندان های جلویی کودک از یکدیگر فاصله بگیرند و کام کودک عمیق شود و اگر این عادت تا هنگام روییدن دندان های دائمی ادامه یابد مشکلات جدی ای را به وجود می آورد.

گاهی دادن پستانک به کودک سبب ابتلای کودک به عفونت گوش می شود.

نتایج مطالعات انجام گرفته حاکی از آن است که ۹۰ درصد کودکانی که از پستانک استفاده میکنند بیشتر در معرض ابتلا به عفونت گوش میانی هستند.زیرا گوش و حلق به یگدیگر مرتبط هستند و در واقع دهان راه خوبی برای ورود باکتری ها به حساب می اید.

توجه داشته باشید که اگر به نوزاد زود پستانک داده شود ممکن است در گرفتن سینه مادر اجتناب کند و یا پستانک به عنوان یک سرگرمی برای کودک محسوب شود.

پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش

پستانک عامل ابتلای کودک به عفونت گوش

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *