بازدید این صفحه: 1547
علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن ,درمان ترک پاشنه پا,لیکن پلان,بیماری پسوریازیس,درمان بیماری پوستی,فواید استفاده از وازلین

علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن

علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن

ترک کف پا اغلب اوقات در زنان مشاهده میشود و احتمال می رود ریشه در عوامل هورمونی داشته باشد.این نوع ترک کف پا بیشتر در افراد دارای اضافه وزن و چاق مشاهده میشودعوامل دیگری چون بیماری پسوریازیس، لیکن پلان، کراتودرمی و غیره در بروز خشکی کف پوست پا و دست هم نقش دارد.

کف پا به علت تماس مستقیم و مداوم با زمین، قسمتی آلوده تر از نقاط دیگر پوست می باشد . همینطور امکان دارد پا مدت ها در کفش که محیطی مرطوب است، بماند. پس شرایط برای نفوذ میکروب ها و باکتری ها به داخل ترک پاشنه پا بسیار مناسب است و زیرا عروق و اعصاب پوستی محافظی ندارند، بسیار زود دچار خونریزی و عفونت و درد می گردد.

درمرحله ی نخست اگر وجود بیماری پوستی مانند پسوریازیس و یا… مشخص شود، باید درمان مناسبی انجام گردد.
هر شب با آب ولرم و صابون پاها را شست و شو دهید. پیش از خوابیدن، کف پا را با کرم مرطوب کننده قوی یا کمی وازلین آغشته کنید، جوراب نخی به پا کنید و بخوابید .

در مرحله بعدی، برگرداندن رطوبت پوست می باشد. برای حفظ رطوبت باید از کرم های مرطوب کننده قوی استفاده نمود . شستشو باید به کمترین میزان باشد.

علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن

علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن

بهترین زمان برای استفاده از کرم های مرطوب کننده زمانی است که پوست کمی مرطوب است .اگر پوست خشک گردد استفاده از مرطوب کننده موثر نخواهد بود.

زدن کرم مرطوب کننده لازم است چندین بار در طول روز تکرار شود. پس از استفاده از کرم و جذب آن در پوست، فرد باید جوراب بپوشد .اگر به دلیل وجود شکاف های عمیق عفونتی ایجاد شده باشد، لازم است برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز گردد.

درمان ترک خوردن پاشنه پا

سنگ پا بهترین روش برای درمان ترک پا می باشد.درمان خشکی پاشنه پا اغلب مراقبتی می باشد و نباید به این امور به چشم درمان گذرا نگاه کرد

پوستی که آسیب دیده است به مراقبت احتیاج دارد و لازم است تا می توانیم با مراقبت از پوست سالم پاشنه پا و چرب نمودن آن بلافاصله پس از استحمام، مانع خشکی و ترک شوید.

روند ترمیم پوست پاشنه پا زمان می برد و همه گروه های سنی باید مراقبت از پوست پا را جدی بگیرند، به خصوص اگر حس می کنند دچار خشکی پوست شده اند.

علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن

علت ترک خوردن پوست پاشنه پا و راه درمان آن

منبع : ایران مطلب

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *