بازدید این صفحه: 1030
چگونگی مقابله با سرطان پروستات ,پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات,راه‌های درمان سرطان پروستات,چگونگی مقابله با سرطان پروستات,سرطان پروستات,محمدرضا صائینی

چگونگی مقابله با سرطان پروستات

چگونگی مقابله با سرطان پروستات

شاید امروزه واژه سرطان به علت همه گیر شدنش ترس و واهمه ی گذشته را نداشته باشد و به دلیل آگاهی جامعه نسبت به چنین بیماری ای افراد در پی پیشگیری از بیماری هستند که به گفته ی پزشکان قابل درمان ترین نوع از بیماری هاست . امروزه سرطان های پروستات و سرطان سینه در جامعه بی داد میکند.

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در بین مردان می باشد که لازم است مردان برای پیشگیری از این بیماری سالی یکبار نسبت به این بیماری غربالگری انجام دهند.

مردان به علت نقش اجتماعی‌ شان و مشغول بودن به مسائل سخت و کارهای قدرتی نسبت به زنان یا کودکان، بیش تر در معرض خطرات ناشی از این موقعیت‌ها قرار می‌گیرند.

حوادث رانندگی و جاده‌ای، سوانح ناشی از مشاغل خاص وسخت و همینطور اثرات منفی بعضی مواد‌ شیمیایی و آلوده‌ کننده در کارخانه‌ها و معادن، از مردان بیشتر قربانی می‌گیرد. افزون بر حوادث و سوانح، بیماری‌هایی شامل سرطان پروستات نیز مردان را تهدید کرده و بیشترین افرادی که در معرض سرطان پروستات هستند مردان میان‌سال می باشند.

چگونگی مقابله با سرطان پروستات

چگونگی مقابله با سرطان پروستات

 این در حالیست که متأسفانه مردان نسبت به زنان توجه کمتری به سلامت خود و مقوله پیشگیری دارند. تصور مردان آن است که آسیب‌ناپذیر هستند و بر این اساس  زمانی برای بیماری خود مراجعه می‌ نمایند که در مراحل سخت بیماری قرار می گیرند.

وزارت بهداشت سعی دارد این اقدامات لازم جهت آگاهی دادن به مردان در خصوص سرطان پروستات  را در قالب بحث‌های آموزشی به مردان ارائه نماید . همینطور برای پیشگیری  از ابتلا به سرطان پروستات، آن‌ها باید سالانه حداقل یک‌بار با مراجعه به مراکز بهداشت اقدام به غربالگری نمایند.

طی ساله‌های گذشته با اقدام داوطلبانه پزشکان در تمام کشور برای ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در مطب پزشکان و کلینیک‌های منتخب و اطلاع‌رسانی درباره ابعاد مختلف سلامت مردان و هدف های آن، آموزه‌های کافی به طور سالیانه به آن‌ها ارایه گردیده است.

چگونگی مقابله با سرطان پروستات

چگونگی مقابله با سرطان پروستات

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *