بازدید این صفحه: 672
پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟ ,سنجش پایش عملکرد بیمارستان,پایش و ارزیابی در بیمارستان,پایش چیست,پایشگران بیماران

پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟

پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟

پایش سنجش درجه انطباق فعالیتها با استاندارد در حین اجراست.
در پایش ۳ قسمت شامل درونداد، فرایند، و برونداد باید مورد بررسی قرار گیرند.
پایش یک سیستم پویا برای جمع آوری اطلاعات و بررسی می باشد. پایش می تواند بوسیله خود بیمارستان یا در سطوح بالاتر سیستم سازماندهی شود پایش اولین گام در جهت بهبود کیفیت برنامه اتخاذ و تدوین راهکارهای مناسب می باشد. پایش عملکرد بیمارستان را به صورت مستمر مورد سنجش قرار می دهد و از نظر کم هزینه بودن و در دسترس بودن منابع نیز حائز اهمیت می باشد.

از آنجا که پایش تنها به منظور پیدا کردن مشکلات اجرایی بیمارستان برای ارائه راه حل مناسب می باشد و موجب ارتقاء کیفیت خدمات در بیمارستان خواهد شد بنابراین فرد پایش کننده باید آشنایی کامل با هدف از انجام پایش روند کار و ابزار مورد استفاده داشته و آموزش های لازم را دیده باشد. رعایت دقت و صحت در انجام پایش بسیار حائز اهمیت می باشد.

پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟

پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟

اگر پایشگران از همان بیمارستان باشند یا قبلاً در سیستم خدمات بهداشتی درمانی استخدام شده باشند پایش می تواند نسبتاً ارزان تمام شود. اطلاعات را می توان برای تعیین حمایت های بیمارستان از تغذیه با شیر مادر و هم فعالیتهای تغذیه ای مادران بصورت مستمر یا به صورت دوره ای جمع آوری نمود برای مثال هر شش ماه یکبار یا سالانه مدیریت بیمارستان و کارکنان باید از نتایج برای شناسایی موارد نیازمند ارتقا و بهبودی استفاده کنند و سپس برنامه های عملکردی خود را برای ایجاد تغییرات مورد نیاز تدوین نمایند.

نتایج پایش و برنامه ای مداخله برای بهبود عملکرد باید به مقامات مسئول برنامه بیمارستان های دوستدار کودک و گروه هماهنگ کننده ارایه شود تا هر گونه راهنمایی و حمایت فنی مورد نیاز ارایه شود.

پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟

پایش و ارزیابی در بیمارستان چیست؟

منبع : های بی بی(سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *