بازدید این صفحه: 675
ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک ,فواید شیرمادر,نحوه صحیح شیردهی به نوزاد,آموزش شیردهی به نوزاد در بیمارستان,اسامی بیمارستانهای دارای لوح دوستدار کودک

ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک

ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک

ارزشیابی به یک فرایند نظام مند برای جمع آوری تحلیل و تفسیر اطلاعات گفته می شود به این منظور که تعییین آیا هدفهای مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند و به چه میزانی؟
ارزیابی مجدد را می توان “ارزیابی دوباره” یک بیمارستان دارای لوح دوستدار کودک توصیف نمود ،که در آن بررسی می شود آیا بیمارستان به ده اقدام و سایر معیارهای دوستدار کودک همچنان پای بند است؟ این فرایند معمولاً بوسیله مقامات ملی مسئول با هدف بررسی انطباق مستمر با معیارهای جهانی برنامه ریزی و زمان بندی می شود و شامل یک ارزیابی مجدد توسط یک تیم خارجی است.

این تیم خارجی می تواند به منظور کاهش هزینه ها از همان منطقه یا محل باشد. ارزیابی مجدد معمولاً در مقایسه با پایش جامع تر بوده و نیاز به منابع بیشتری دارد حتی اگر تیم های ارزیابی مجدد در محل باشند .

ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک

ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک

بدلیل منابع انسانی و مالی مورد نیاز ارزیابی مجدد در بسیاری از کشورها انجام هر سه سال یکبار ارزیابی مجدد بیمارستان ها عملی خواهد بود اما تصمیم نهایی در مورد فاصله ارزیابی مجدد بر عهده مقامات ملی هر کشور است و این اقدام در کشور ما هر سال انجام می گیرد. کشورها ممکن است تصمیم بگیرند فقط پایش یا ارزیابی مجدد یا هردو را اجرا نماید.

توصیه می شود در دستور عملی بودن هر دو اجرا شود زیرا هر کدام اهداف متفاوتی دارند دانش موجود در مورد اهمیت اقدام چهارم یعنی شروع زود هنگام تغذیه با شیر مادر ارتقا یافته و این امر ضرورت اجرای موثر و دقیق تراین اقدام و پایش و ارزشیابی ان را مطرح می نماید.

ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک

ارزشیابی بیمارستان دوستدار کودک

منبع : های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *