بازدید این صفحه: 1303
فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید ,خواص درمانی ماست,علت ابتلا به فشار خون بالا,درمان فشار خون بالا,علت ابتلا به سکته مغزی,علائم سکته مغزی,رژیم غذایی DASH

فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید

فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید

 

پژوهش های اخیر حاکی از آن است که مصرف روزانه ماست برای سلامت قلب مفید می باشد و خطر فشار خون بالا را تا ۲۰ درصد  کم میکند .

 این پژوهش که بیشتر به سلامت زنان پرداخته، حاکی از آن است که مصرف منظم ماست نقش به سزایی در سلامت قلب دارد و خطر فشار خون بالا را تا ۲۰ درصد کم میکند .

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می گردد تا خون در سرتاسر رگ ها و بدن جریان پیدا کند . اگر این نیرو افزایش یابد و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات عدیده ای روبرو می شود.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از انواع بیماری ها، فشار خون بالا و به دنبال آن بیماری های قلبی، یکی ازاصلی ترین و مهمترین علل مرگ و میر زنان  می باشد .
مطالعات جدید ارائه شده در انجمن قلب آمریکا بیان میکند زنانی که ماست را به طور منظم در برنامه غذایی خود می گنجانند، فشار خون پایین تری دارند. کم کردن فشار خون موثرترین عامل در کاهش احتمال سکته مغزی و حمله قلبی در زنان می باشد .

فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید

فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید

پژوهشگران در ادامه این پژوهش مجددا بر رژیم غذایی DASH برای درمان فشار خون بالا تاکید نموده اند .  رژیم غذایی DASH یک رویکرد مادام العمر برای استفاده از غذای سالم می باشد که تمرکز عمده آن بر روی پیشگیری و درمان فشار خون بالا است. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم جای داده شده است .

رژیم غذایی DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه و دیابت را کم میکند  و یک راه موثر برای کم کردن وزن می باشد .  این رژیم غذایی از سال ۲۰۱۱ میلادی تا به امروز، عنوان برترین رژیم غذایی را به خود اختصاص داده است.
یکی از اصلی ترین مزیت های این روش، انعطاف پذیری آن است و از هیچ دستور پیچیده ای تبعیت نمی کند.

فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید

فشارخون را با خوردن ماست درمان کنید

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *