بازدید این صفحه: 771
علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن ,پیشگیری ازابتلا به نارسایی کلیه,علت ابتلابه افزایش فشارخون,درمان گلودرد چرکی,علائم نارسایی کلیه,روماتیسم قلبی

علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن

علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن

نارسایی مزمن کلیه چیست؟

 

همان طور که از نام آن پیداست،نارسایی کلیه بیماری است که در آن عملکرد طبیعی کلیه ها با اشکال مواجه می شود .کلیه ها از اندلم های حیاتی بدن هستند که اعمال بسیار مهمی را بر عهده دارند. آنها نقش مهمی در تنظیم مقدار آب ،سدیم،پتاسیم،کاسیم، فسفر وسایر مواد حیاتی دیگر در خون دارند.کلیه ها مواد زاید وسمی موجود در خون را که در اثر سوخت وساز بدن تولید می شوند،دفع واز تجمع آنها در خون جلو گیری میکنند،کلیه ها وظا یف دیگری هم دارند.

آنها با فعال کردن ویتامین D موجود در بدن باعث کمک به جذب کلسیم واستخوان سازی شده،نقش مهمی را در جلوگیری در ایجاد پوکی استخوان دارند. همچنین آنها ماده ای به نام اریتروپویتین ترشح می کنند که در مغز استخوان در تولید گلبول های قرمز و خونسازی موثر است . تمامی این اعمال مهم و حیاتی ممکن است در نارسایی کلیه تحت تاثیر قرار گرفته ، به درجات مختلف مختل شوند.

علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن

علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن

علل ایجاد  نارسایی کلیه چیست ؟

 

همه ی ما باید عوامل ایجاد کننده ی نارسایی کلیه را بشناسیم.

گروهی از بیماری ها باعث ایجاد ورم والتهاب در کلیه ها می شوند. یکی از این بیماریها درگیری کلیه ها بعد از ابتلا به گلو درد چرکی می باشد که در کشور ما نیز یکی از مهم ترین وشایع ترین علل نارسایی کلیه ها محسوب می شود.

نادیده گرفتن و عدم توجه به درمان کامل یک گلو درد چرکی ساده در کودکان،علاوه بر ایجاد خطر ابتلا به روماتیسم قلبی می تواند با التهاب و در گیری کلیه ها به نارسایی کلیه در کودکان بیانجامد. یکی دیگر از علل مهم نارسا شدن کلیه ها ابتلا به دیابت وافزایش فشار خون است .

عدم توجه به کنترل مناسب قند خون در افراد دیابتی بعد از مدتی به آسیب کلیه ها و نارسایی آنها منجر می شود.بنابراین کنترل قند خون در افراد دیابتی ودر صورت نیاز، مصرف انسولین طبق دستور پزشک، مهم ترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به نارسایی کلیه است.

اگر به تازگی پزشک برایتان مصرف انسولین را تجویز کرده است همواره به یاد داشته باشید که درد جزیی ناشی از تزریق انسولین بسیار کمتر از درد سوزن دستگاه دیالیز است. فشار خون بالا به عروق کلیه آسیب وارد می کند وبه مرور زمان باعث نارسایی آن می شود.

بنابراین اگر مبتلا به افزایش فشار خون هستید حتما به پزشک مراجعه کنید تا با دریافت داروی مناسب فشار خون خود را کنترل کنید. اگر نتوانستید یک داروی خاص را تحمل کنید،درمان را رها نکنید ، بلکه با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لزوم داروی دیگری را برایتان تجویز کند.

علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن

علت ابتلا به نارسایی مزمن کلیه و راه درمان آن

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *