بازدید این صفحه: 1853
مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم ,علت ابتلا به آلرژی,درمان بیماری آسم,علت التهاب مجاری تنفسی,محل زندگی مایت های بیماری زا, House dust mites, mites

مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم

مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم

 

به غیر از عوامل ارثی و ژنتیکی,عوامل بسیاری مسئول بروز اولیه ی آسم در افراد می باشند.برای مثال : آسمی که در بزرگسالان برای اولین بار ایجاد می گردداغلب به دنبال ابتلا به سرما خوردگی یا یک عفونت ویروسی رخ می دهد.

همچنین مواجه شدن با عوامل تحریک کننده در محیط کار ممکن است از عوامل شروع کننده ی حملات آسم باشد .با این حال ،مهمترین عامل ایجاد کننده ی آسم ( به ویژه در کودکان ) مواجه شدن با مایت های گرد و غبار خانه می باشد .

مایت ها ، جانوران کوچک و ذره بینی هستند که از نوک یک سوزن هم کوچک تر می باشند.این جانوران کوچک در فرش ها،موکت ها،لحاف و تشک و اسباب بازی های پشمی کودکان زندگی می کنند.در هر تشک حدود دو میلیون مایت وجود دارد .

مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم

مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم

همچنین باید بدانیم که فقط پروتئین موجود در مدفوع این مایت ها موجب بروز آلرژی و آسم می گردند . وقتی که یک فرد حساس در طی یک مدت نسبتا طولانی در مواجهه با مدفوع این مایت ها که در هوا پخش هستند بشود ، گلبول های سفید این فرد در مقابل این جسم خارجی (مدفوع مایت) حساس می گردد. وقتی پروتئین مدفوع مایت ها از طریق استنشاق وارد ریه میشود،در مخاط  نایژک ها واکنشی رخ داده و موجب التهاب در مجاری هوایی میشود .این التهاب باعث میشود که مخاط نایژک ها حساس شود .به طوری که هرگونه مواجهه بعدی با مایت ها یا هر عامل تحریک کننده ی دیگری موجب تنگ و باریک شدن نایژک ها شده و علائم آسم را ایجاد می کند.

چیز های دیگری هم ممکن است به عنوان عوامل شروع کننده ی حملات آسم مطرح باشند . کشیدن سیگار توسط مادر در هنگام حاملگی و بودن در محلی که سایر افراد به کشیدن سیگار مشغول هستند برای کودکان بسیار خطرناک می باشد

مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم

مایت های گرد و غبار خانه و بیماری آسم

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *