بازدید این صفحه: 1006
تعریف سرطان به بیانی ساده ,درمان سرطان,شیمی درمانی,نحوه انجام شیمی درمانی,آنژیوگرافی,علت ابتلا به تومور,انواع تومورسرطانی,تومورخوش خیم,متاستازسلولهای سرطانی

تعریف سرطان به بیانی ساده

 

تعریف سرطان به بیانی ساده

 

تومور یک توده ی غیر طبیعی ازسلول هاست که می تواند خوش خیم ویا بد خیم باشد.در تومور خوش خیم؛ توده سلولی به آهستگی رشد نموده و سلول های آن در کنار هم باقی می مانند و توده ای با مرز مشخص ایجاد میکند که می توان با عمل جراحی این توده را از بدن خارج نمود.

تومور بدخیم یا سرطان معمولا با سرعت بیستری رشد نموده و ارتباط بین سلول های مجاور نیز غیر طبیعی است و سلول های آن سازماندهی سلول های طبیعی موجود در یک بافت را ندارند و ارتباطات بین سلولی که در سلول های یک بافت وجود دارد بین سلول های یک تومور بدخیم وجود ندارد .

وقتی این سلول سرطانی تقسیم میشود تمام سلول های حاصل از آن نیز غیر طبیعی خواهند بود و برخلاف سلول های تومور خوش خیم سلول های تومور بد خیم خصوصیات ساختاری طبیعی ندارند .

سرطان ناشی از سلول های بافت پیوندی یا ماهیچه ای را سارکوما و سرطان ناشی از سلول های بافت پوششی مثل پوست یا پوشش روده را کارسینوما گویند.که بیشتر سرطان های انسان از نوع کارسینوما است.

تعریف سرطان به بیانی ساده

تعریف سرطان به بیانی ساده

مرگ حاصل از تومور بد خیم ناشی از متاستاز سلولهای سرطانی است که طی آن سلولهای سرطانی توسط خون ویا لنف در بدن پخش می شوند ودر هر مکانی که قرار گیرند شروع به تقسیم نموده ویک توده ی سرطانی جدید را به وجود می آورند.در این صورت دیگر نمی توان توسط عمل جراحی نیز تمام این توده ها را از بدن خارج نمود.

مطالعات نشان می دهد که در بسیاری از موارد زمانی که قطر توده ی درحال رشد به چند میلی متر رسید وارد یک مرحله ی خفته می شود که ممکن است چند ماه یا حتی چند سال به طول بیانجامد.برخی از محققین معتقدند از سلولهای تومور یک ماده ی شیمیایی آزاد می شود که عروق خونی مجاور را برای ایجاد مویرگ های جدید به درون توده ی سلولهای غیر طبیعی تحریک می کند و بدین ترتیب نیاز تغذیه ای این توده تامین می شود.

این مویرگ های جدید نفوذ پذیری زیادی دارند که بدین طریق مسیر برای متاستاز سلول های سرطانی نیز تامین می شود زیرا از این منافذ سلول های سرطانی وارد خون می شوند.

تعریف سرطان به بیانی ساده

تعریف سرطان به بیانی ساده

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *