بازدید این صفحه: 1563
آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟ ,درمان خشکی بیش از حد پوست,علت ابتلا به خشکی پوست,درمان جوش های سر سفید,نقش هورمون کورتیزول در بدن,درمان التهاب پوستی

آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟

آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمانیکه در فشار و استرس ناشی از موضوعی مهم و یا حتی غیر مهم هستید دچار جوش هایی بدشکل بر صورت خود شوید،اما سوال اینجاست که آیا واقعا استرس ناشی از موضوعات مختلف سبب ایجاد جوش در بدن میشود یا خیر؟

همانطور که می دانید بسیاری از بیماری ها در زمانی اتفاق می افتد که شما در فشار های روحی روانی شدیدی قرار گرفته اید و مسلما این استرس ناشی از فشار های روحی روانی خود را به گونه ای بروز می دهند.

با اینکه بسیاری از موارد، ناراحتی و خودآگاهی از بیماری‌های پوستی می باشد که به مشکلات روان‌شناختی منجر می‌ گردد، اما نوعی ارتباط کاملا فیزیکی هم بین احساسات و پوست وجود دارد. این ارتباط بیش از همه خودش را در آکنه‌ها نمایان می‌کند که مستقیما به سطح هورمون‌های بدن ارتباط دارد .

هنگامی که ما دچار استرس می‌شویم، هورمون کورتیزول در بدن ما ترشح می‌ گردد. این هورمون در خون ما به گردش می‌افتد، سبب تولید بیشتر چربی می‌گردد و درنهایت با مسدود کردن منافذ پوستی به بروز آکنه‌ها ختم می‌ گردد.

آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟

آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟

جوش‌های ناشی از استرس، تنها مشکلات پوستی‌ای نیستند که عوامل روان‌شناختی می‌توانند روی آن تاثیر بگذارند. در واقع، مشکلات عاطفی در بین ۳۰ تا ۶۰ درصد مردم روی پوست آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. پزشکان معتقدند که پوست، توانایی خاصی برای واکنش نشان دادن به احساسات در شکل‌های مختلف دارد.

پوست خشک و اگزما، نمونه‌های مهمی می باشند که ارتباط بین ذهن و پوست را نشان می‌دهند. آمارهای علمی نشان می‌دهند که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم، درجه‌ای از خشکی پوست را تجربه می‌کنند. جالب این است که به عقیده پزشکان، شایع‌ترین علت خشکی شدید پوست، همان خشم سرکوب‌شده یا ناشناخته است.

آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟

آیا استرس موجب جوش زدن میشود؟

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *