بازدید این صفحه: 2628
علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن ,نحوه قرار دادن پروتز سینه,مضرات تراشیدن موی پستان,تشخیص سرطان سینه,دیستروفی سینه,درمان افتادگی سینه

علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن

علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن

 

برای اکثر خانم ها فرم و چگونگی استقرار و استحکام سینه ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بسیاری از آنها بر این عقیده اند که این عامل را می توان یکی از مولفه های زیبایی زنان به حساب آورد. در این میان، بعضی عادت ها نیز وجود دارند که می توانند باعث نازیبا شدن سینه و بداستقراری یا بدشکلی پستان ها شوند. از طرف دیگر، روش هایی هم وجود دارند که می توانند به زیباتر شدن فرم سینه ها و یا درمان افتادگی سینه کمک نمایند. در این مطلب می توانید با عادت ها و تمرین های موثر در این زمینه آشنا شوید.

۷ عادت مضر که موجب افتادگی و بد فرم شدن سینه می شود

 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که احساس می کنید سینه هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها بر سلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته است، در عادت های روزمره خود تجدیدنظر کنید. ممکن است شما هم یکی از این عادت ها را داشته باشید پس با اصلاح عادت تان مشکل بد شکلی و بد فرمی سینه خود را حل کنید.

۱-استفاده نکردن از مرطوب کننده ها

یکی دلایلی که باعث نازیبایی سینه های می شود استفاده نکردن از مرطوب کننده است. استفاده از کرم های مرطوب و چرب کننده به خصوص در افرادی که پوستی خشک دارند، می تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری نماید.

۲- تراشیدن موی پستان

بر روی سینه بهضی خانم ها موهایی وجود دارد که برای زیباتر شدن ترجیح می دهند آنها را بردارند. تراشیدن این موها با تیغ نه تنها خطرناک می باشد، بلکه حتما بروز برخی عفونت ها و رشد موی زیرپوستی را افزایش می دهد. بهترین کار به جای تراشیدن، برداشتن موها از ریشه است. اگر تعداد موهای سینه زیاد است، این کار را با لیزر انجام دهید و اگر کم است با موچین.

۳- بد شکلی سینه به علت کاهش و افزایش متناوب وزن

اگر جزو کسانی هستید که به صورت متناوب رژیم می گیرید، باید بدانید که کاهش و افزایش وزن به صورت متناوب دشمن زیبایی پستان های شما می¬باشد. با کاهش و افزایش وزن مکرر، الاستیسیته سینه ها کاهش می یابد و پستان هایتان افتاده می شود. احتمال بروز استریا هم روی آن افزایش می یابد. خطوط استریا معمولا در ابتدا صورتی و قرمزرنگ هستند اما به مرور سفید می شوند. با این حال راه درمان قطعی ندارند و می توانند پستان را نازیبا کنند.

علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن

علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن

۴- استفاده از پروتز سینه

امروزه استفاده از پروتز پستان به نحوی فراگیر شده است اما قبل از اینکه این روش زیبایی سینه را انتخاب کنید باید دلیل قانع کننده ای داشته باشید. فراموش نکنید بعد از قرار دادن پروتز امکان درآوردن آن وجود ندارد زیرا در این حالت پستان ها افتاده و چروکیده می شوند. در ضمن، به هر حال خط جراحی زیر پستان وجود خواهد داشت.

 

۵- پوشیدن لباس زیر تنگ

حتما در زمان خرید به اندازه لباس زیرتان توجه کنید لباس زیر تنگ می تواند باعث تروما و دیستروفی (کوچک شدن و نازیبایی) پستان ها شود.

۶- افتادگی سینه ها با افزایش سن به علت کم تحرکی

بسیاری از افراد فکر می کنند، ورزش کردن برای پستان ها مضر می باشد. با افزایش سن، پوست پستان کشسانی خود را از دست می دهد و پستان ها افتاده می شوند. ورزش کردن به تقویت ماهیچه های نگهدارنده پستان کمک می کند و باعث بالا ماندن آنها می شود.

۷- عدم معاینه منظم سینه ها

برای تشخیص سرطان سینه معاینه مرتب سینه ها امری ضروری می باشد و به تمام خانم ها توصیه می شود سالانه ۲ بار از سن ۴۰ سالگی به بعد، به خصوص اگر زمینه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان را دارند، این کار را انجام دهند. یک دوم زنان معمولا خودشان متوجه ابتلایشان به سرطان پستان می شوند.

علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن

علل افتادگی سینه در زنان و روش های پیشگیری از آن

منبع: برترینها

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *