بازدید این صفحه: 1410
مواد غذایی جایگزین دارو

چه مواد غذایی میتوانند جایگزین دارو باشند

چه مواد غذایی میتوانند جایگزین دارو باشند

اغلب ما در زمانی که احساس مشکل جسمی می کنیم، اولین کاری که به ذهنمان می رسد، مراجعه به ظرف داروهاست. اگرچه ممکن است قرص خوردن مشکل را برطرف نماید اما بدون عوارض جانبی هم نیست؛ بنابراین مناسب ترین راه این است که به جای برخی داروها، از ۱۳ ماده طبیعی و مؤثر کمک بگیرید.

 کشمش – فشار خون بالا

۱۰۰ گرم کشمش شامل ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم می باشد. مصرف آن برای کاهش فشار خون توصیه می شود. نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که پلی فنولز در کشمش وانگور به حفظ سیستم گردش خون کمک می کند و باعث کاهش فشار خون نیز می شود.

گلابی -کلسترول بالا

هر یک عدد گلابی متوسط حاوی ۵ گرم فیبر غذایی به نام پکتین می باشد که کلسترول مضر در بدن را از بین می برد.

 

موز – استرس و اضطراب

موز به طور متوسط ۱۰۰ کالری دارد ، یک عدد موز سطح قند خون را بالا می برد و به بدن برای مقابله با گرسنگی کمک می کند. یک عدد موز  ۳۰درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 را تامین و به مغز در تولید سراتونین کمک می کند. سراتونین یک ماده شیمیایی است که استرس را کاهش می دهد.

 ماست – یبوست و گاز

یک و نیم فنجان ماست سرشار از پروبیوتیک می باشد که به عملکرد سیستم گوارشی کمک می کند و قابلیت معده را در هضم کردن لبنیات و سبزیجات افزایش می دهد.

زردآلو – سنگ کلیه

هر چهار عدد زردآلوی خشک حاوی دو گرم فیبر، ۲۳۵ میلی گرم پتاسیم و فقط ۳ میلی گرم سدیم است. این ترکیب به صورت چشمگیری از تراکم موادمعدنی در کلیه ها که در اغلب موارد علت تشکیل سنگ است، می کاهد.

آب پرتقال – بی حالی

فروکتوز آب پرتقال یک محرک طبیعی است و سریع عمل می کند. نتایج مطالعات ثابت کرده است که ویتامین C قابلیت کاهش خسارت ناشی از رادیکال های آزاد و تامین انرژی بدن را دارد. علاوه براین ویتامین C در حفظ میزان آهن در خون نیز حیاتی است.

ماهی تن – بد خلقی

هر یک کنسرو ماهی تن حاوی حدود ۸۰۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ می باشد که نقش حیاتی در درمان افسردگی دارد. تأثیرگذاری امگا ۳ در درمان افسردگی به تأیید انجمن پزشکی آمریکا نیز رسیده است.

مواد غذایی جایگزین دارو

چه مواد غذایی میتوانند جایگزین دارو باشند

ریحان – سوء هاضمه

نتایج بررسی ها نشان می دهد که یوجنول موجود در ریحان به عنوان یک مسکن معده در کاهش حالت تهوع، دل پیچه و اسهال و حذف باکتری سالمونلا بسیار موثر می باشد. ریحان در جلوگیری از بدبویی دهان نیزموثر است.

کلم – زخم معده

طبق مطالعه انجام شده در مدرسه پزشکی جان هاپکینز، مشخص شد که سلفورافین موجود در کلم با باکتری هلیکوباکتر پیلوری که در اصل میکروب عامل زخم معده است، مقابله می کند. همچنین به نظر می رسد سلفورافین مانع از بروز تومور معده نیز می شود.

انجیر- بواسیر

انجیر خشک سرشار از فیبرغذایی است که باعث نرم شدن مدفوع و کاهش بواسیر می شود. این میوه احتمال بروز بواسیر را نیز کاهش می دهد.

سیب زمینی – سر درد

یک عدد سیب زمینی متوسط حاوی ۳۰ گرم کربوهیدرات می باشد که با افزایش دادن میزان ترشح سرتونین در مغز باعث کاهش سردرد می شود.

سیر – عفونت قارچی

سیر حاوی روغن های ضروری است که از رشد عفونت قارچی پیش گیری می کند.

 دمنوش بابونه – سوزش سر دل

درمان مناسب برای التهاب معده ، ورم معده، دل پیچه، سوزش و گاز معده دمنوش بابونه است.

مواد غذایی جایگزین دارو

چه مواد غذایی میتوانند جایگزین دارو باشند

منبع : روزنامه خراسان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *