بازدید این صفحه: 870
مضرات و فواید مصرف همبرگر

کشف DNA موش و انسان در گوشت های همبرگر

کشف DNA موش و انسان در گوشت های همبرگر

نتایج تحلیل های ژنتیکی یک آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مواد غذایی در آمریکا روی گوشت های فریز همبرگرها، مواردی از ” DNA ” انسانی و موش در ۴ مورد از همبرگرها را نشان داده است.

براساس گزارش وب سایت روزنامه ” ایندپندنت”، نتایج تحلیل ژنتیکی شرکت آمریکای “Clear Labs  ” روی ۲۵۸ نمونه از گوشت ها و سبزیجات استفاده شده در برگرهای تولید شده در ایالت کالیفرنیا آمریکا نشان داده است که دستکم ۱۴ درصد از موارد بررسی شده مشکلات عمده ای دارند.

شوکه کننده ترین نتیجه این تحلیل های ژنتیکی روی گوشت های فریز همبرگرهای های بررسی شده، یافتن مواردی از ” DNA ” انسانی و موش در ۴ مورد از همبرگرها بوده است.

دی.ان.ای انسانی از میان ۲۵۸ نمونه بررسی شده تنها در یک نمونه پیدا شده و DNA موش نیز در ۳ مورد مشاهده شده است.

با وجودی که ” کلیر لبز” به طور مشخص منبع DNA های انسانی و موش را مشخص نکرده، اما گمان قوی بر آن است که “مو” انسان و “فضله” موش منبع اصلی DNA انسان و موش کشف شده در گوشت های همبرگر بوده است.

مضرات و فواید مصرف همبرگر

کشف DNA موش و انسان در گوشت های همبرگر

از دیگر موارد و مشکلاتی که در یافته های این تحقیق آزمایشگاهی به دست آمده، تعویض و جابجایی گوشت با دیگر مواد ارزان تر از جمله مرغ و بوقلمون در تولید همبرگرها و نیز نقض آشکار از محتویات ذکر شده بر روی برچسب غذایی، بوده است.

علاوه براین نتایج این تحقیق نشان داده است در ۸۰ درصد همبرگرهای بررسی شده کالری موجود بیش از میزان اعلام شده است.

نتایج تحقیقات همچنین روی همبرگرهای سبزیجات نیز شوکه کننده بوده است و در حالی که ۱۴ درصد همبرگرهای گوشتی دارای مشکلات مختلف از جمله DNA انسانی و موش و یا نقض مواد تشکیل دهنده بوده اند در همبرگرهای سبزیجات این رقم نزدیک به ۲۴ درصد است.

آزمایشگاه “کلیر لبز” تنها آزمایشگاه بررسی مواد غذایی در جهان می باشد که آخرین فناوری تعیین توالی ” DNA ” مواد غذایی را در اختیار دارد که با استفاده از این فناوری قادر است مواد غذایی را ساختار شکنی کرده و به محتویات مواد سازنده آن دسترسی پیدا کند.

 

 

مضرات و فواید مصرف همبرگر

کشف DNA موش و انسان در گوشت های همبرگر

 

 

 

منبع: عصر ایران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *