بازدید این صفحه: 1371
اتاق عمل مرکزی بیمارستان نیکان

اتاق عمل مرکزی بیمارستان نیکان تهران

اتاق عمل مرکزی بیمارستان نیکان تهران

رئیس بخش : دکتر حمید رضا زمانی

سر پرستار : مریم مستجاب

موقعیت : طبقه اول همجوار با واحد CATHLAB و ICUOH

شماره مستقیم: ۲۹۱۲۱۱۳۰-۲۹۱۲۱۱۴۰

اتاق عمل

بخش اتاق عمل با برخورداری از کادر مجرب و متخصص همراه با آخرین تجهیزات مدرن روز پزشکی آماده ارائه خدمات درمانی در کلیه ساعات شبانه روز به بیماران محترم می باشد .

این بخش دارای ۶ اتاق عمل است که کاربری اتاق ها به تفکیک شامل موارد ذیل می باشد :
اتاق شماره ۱: در این اتاق کلیه اعمال جراحی لاپاراسکوپیک انجام می شود که مجهز به سیستم لاپاراسکوپی پیشرفته با فابلیت تصویر برداری وrecord (ضبط کردن)
می باشد .

اتاق شماره ۲: در این اتاق کلیه اعمال جراحی عمومی انجام میشود .
اتاق شماره ۳: در این اتاق کلیه جراحی های مغز و اعصاب انجام میشود که اتاق مجهز به کرانیوتوم و میکروسکوپ با قابلیت تصویر برداری می باشد .
اتاق شماره ۴: در این اتاق کلیه اعمال اسکوپی (ارولوژی )شامل PCNL,TUL,TURو……..با قابلیت تصویر برداری انجام میشود .
اتاق شماره ۵ : این اتاق مجهز به سیستم آرتروسکوپی ودستگاه CARM می باشد. در این اتاق کلیه جراحی ها ی اورتوپدی شامل هیپ ,تعویض مفصل زانو , آرتروسکوپی و….. انجام میشود .

اتاق شماره ۶: این اتاق مجهز به دستگاه پمپ قلب , بالون پمپ, هیتر -کولر و دستگاه الکتروشوک می باشد. در این اتاق جراحی های قلب باز شامل MVR- AVR- CABGانجام میگردد .

همچنین پذیرش اولیه بیمار در قسمت آمادگی (ورودی اتاق عمل )انجام می شود که بیمار در این قسمت تحویل اتاق عمل داده میشود و بخش ریکاوری در قسمت خروجی اتاق عمل قرار دارد که در یک راهروی مشترک با بخش های CATHLAB , ICUOH قرار دارد و انتقال بیمار بعد از عمل جراحی در این بخش انجام میشود که قابلیت پذیرش ۸ بیمار را همزمان دارا می باشد و مجهز به دستگاه ونتیلاتور و ۳ دستگاه وارمر , ترالی کد , کپسول اکسیژن , کات و وارمر نوزاد می باشد .

مورد های جراحی شامل :
جراحی عمومی – اورولوژی – ارتوپدی – مغزو اعصاب – جراحی های زیبایی- جراحی زنان – ENT (گوش و حلق و بینی ) – جراحی لاپاراسکوپیک – سرویس کنترل درد – پیوند کلیه.

بعلاوه یک اتاق عمل در بخش اورژانس جهت اعمال سرپایی و دو اتاق عمل طبقه دوم جهت اعمال زنان جهت ارائه خدمت به بیماران این بیمارستان وجود دارد که شامل تمام امکانات مورد نیاز اعمال زنان میباشند .

این بخش دارای ۶ اتاق عمل مجزا – پاویون پزشکان (رختکن پزشکان خانم و آقا)- ریکاوری – رختکن پرسنل خانم و آقا –اتاق استراحت و غذا خوری پرسنل – آمادگی- اتاق مسئول بخش – استیشن پرستاری- انبار (۱) -انبار (۲)-اتاق کار کثیف – انبار تجهیزات – استوک داروخانه – اتاق واشینگ می باشد که همه اتاق های عمل از طریق یک راهرو به اتاق پکینگ (اتاق استریل), CSR ، داروخانه و همچنین به اتاق واشینگ راه دارند .تمامی اتاق های عمل مجهز به دستگاه FABUIS متصل به ستون سقفی و مانیتور SPACELAB متصل به دستگاه بیهوشی می باشند .

 

بیمارستان نیکان تهران

 

اتاق عمل مرکزی بیمارستان نیکان

اتاق عمل مرکزی بیمارستان نیکان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *