بازدید این صفحه: 3823
مرکز جامع تصویر برداری بیمارستان نیکان

مرکز جامع تصویر برداری بیمارستان نیکان تهران

مرکز جامع تصویر برداری بیمارستان نیکان تهران

رئیس بخش :دکتر رضا فرجاد

سوپروایزر:مهندس عباس صانعی

شماره مستقیم :۲۹۱۲۱۰۳۴ – ۲۹۱۲۱۰۳۳ سوپروایزر :۲۹۱۲۱۰۳۵

موقعیت: طبقه منفی یک

تصویربرداری

خدمات مرکز جامع تصویربرداری :
بخش تصویربرداری بیمارستان نیکان بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری را جهت همکاری با پزشکان محترم بالینی در تشخیص بیماری ها، فراهم نموده است. این مرکز، با ارائه خدمات جامع و دقیق به صورت شبانه روزی و در زمینه تصویربرداری پزشکی در بخش های رادیولوژی، MRI، CT Scan، سونوگرافی و ماموگرافی در صدد جلب رضایت بیماران محترم می باشد.

MRI

یکی از بی خطرترین انواع تصویربرداری می‌باشد، که بیمار را داخل میدان مغناطیسی قرار داده و با فرستادن اصوات رادیویی ایجاد تصویر می‌کند، دستگاه مورد استفاده در بیمارستان نیکان با قدرت ۱٫۵تسلا که اولین دستگاه فول دیجیتال کشور و از بالاترین رنکینگ دنیا برخوردار است ، قابلیت انجام انواع MRIهای ذیل را برای بیماران سنگین وزن دارد.

این دستگاه قابلیت انجام کلیه درخواست های تخصصی و فوق تخصصی برای کلیه اعضاء بدن با بالاترین کیفیت تصاویر را دارا می باشد.
۱- MRI مغز و ستون فقرات و سیستم اعصاب محیطی
۲-آنژیوگرافی کلیه اعضاء بدن از جمله مغز- گردن – آئورت – کلیه و اندامها.
۳-MRI کامل شکم و لگن جهت بررسی کبد – کیسه صفرا- کلیه ها و مجای ادراری و ناهنجاری های احشاء لگنی
۴- MRI از سینه جهت بررسی ضایعات عروقی و پاتولوژیک
۵-MRI از کل بدن جهت بررسی متاستاز و تومورها
۶- MRI پروستات جهت بررسی ضایعات پیشرفته
۷- اسپکتروسکوپی کل بدن
۸-تراکتوگرافی اعصاب داخلی مغز
۹- MRI مفاصل و رباطها

MRI بیمارستان نیکان در طبقه منفی دو وافع شده است . تلفن مستقیم : ۲۹۱۲۱۳۳۳ – ۲۹۱۲۱۳۳۲

سی تی اسکن

دستگاه CT Scan موجود در نیکان، از نوع اسپیرال مولتی اسلایس ۱۶دتکتور می باشد. این دستگاه قابلیت ایجاد تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا را دارد که از جمله می توان CTآنژیوگرافی از تمام عروق بدن و نیز امکان انجامVirtual colonoscopy, Virtual Bronchoscopy و HRCT در مقاطع نازک ۱میلیمتری برای بررسی دقیق تر را برشمرد.

این دستگاه امکان انجام سی تی برای بیماران سنگین وزن تا وزن ۱۲۵ کیلوگرم را نیز دارد.

OPG

این روش تشخیصی جهت بررسی تشخیصی بیماریهای دهان ودندان و سفالوگرام لترال میباشد که به صورت تمام دیجیتال انجام شده و با کمترین مقدار اشعه بالاترین کیفیت را ارایه میکند .

سونوگرافی

سونوگرافی یکی از روش‌های تشخیصی می‌باشد که دستگاه پیشرفتهGE موجود در نیکان قادر به انجام موارد زیر می‌باشد:
سونوگرافی دستگاه ادراری
سونوگرافی شکم و دستگاه گوارش
سونوگرافی عناصر سطحی
سونوگرافی پستان
سونوگرافی غده تیروئید
سونوگرافی تخصصی بیضه‌
سونوگرافی جنین و ناهنجاری مادرزادی

از قابلیت‌های ویژه دستگاه سونوگرافی نیکان انجام سونو هیستروگرافی، روش‌های مداخله‌ای و درمانی سونوگرافی (اینترونشنال) که برای انجام بیوپسی، تخلیه کیست ها، سوزاندن تومورها، لیزر درمانی و گذاشتن کاتتر در داخل بدن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، سونوگرافی اینتراوپراتیو (سونوگرافی‌های حین جراحی)، سونوگرافی پیشرفته ۳بعدی و ۴بعدی جنین است.

ماموگرافی

ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از پستان و ابزاری برای کشف زودرس سرطان‌های غیرقابل لمس پستان است.
در این مرکز، ماموگرافی‌ها به صورت دیجیتال انجام می‌گیرد که در این نوع ماموگرافی، میزان اشعه به کار گرفته شده در عکس‌برداری بسیار کمتر از ماموگرافی معمولی است. از آنجایی که تصویر اشعه ایکس به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شود و از رزولوشن (کیفیت، وضوح و قدرت بزرگ‌نمایی) بالائی برخوردار است، متخصصین رادیولوژی می‌توانند تصویر را به میزان لازم بزرگ کنند که می‌تواند ناهنجاری‌هایی را که به صورت معمول دیده نمی‌شوند، آشکار سازد . در مرکز تصویربرداری نیکان ماموگرافی تمام دیجیتال انجام می‌شود که امکان بزرگنمایی با کیفیت بالا را داراست.

همچنین این دستگاه قابلیت استریوتاکسی (نمونه برداری ) زیر گاید مامو را نیز دارد که یکی ازمعدود مراکزشهر تهران میباشد که قادر به انجام این امر می باشد.
رادیولوژی تمام دیجیتال نسبت به رادیولوژی آنالوگ از ضریب خطای بسیار پایین‌تری برخوردار است ، این خود باعث می‌شود دز اشعه و تعداد دفعات تکرار تصویربرداری کاهش یابد و تصویر بسیار مطلوبی ایجاد شود، در این مرکز انواع رادیوگرافی‌های ساده و اختصاصی با دستگاه فول دیجیتال زیمنس DDR انجام می‌گیرد .

 

 

 

بیمارستان نیکان تهران

 

 

مرکز جامع تصویر برداری بیمارستان نیکان

مرکز جامع تصویر برداری بیمارستان نیکان تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *