بازدید این صفحه: 568
پاراکلینیک فیزیوتراپی بیمارستان نیکان

پاراکلینیک فیزیوتراپی بیمارستان نیکان تهران

پاراکلینیک فیزیوتراپی بیمارستان نیکان تهران

 

 

 

 

 

فیزیوتراپی و جایگاه آن در سیستم سلامت

 

فیزیوتراپی به عنوان یک رشته بالینی به معنی درمان بیماریهای بدن انسان توسط عوامل فیزیکی از قبیل جریانهای الکتریکی، آب درمانی، تمرین درمانی و درمانهای دستی می باشد. فیزیوتراپی درمان غیر دارویی است و امروز در دنیا بدلیل همین ماهیت گسترش فراوانی یافته است. این روش درمانی در بسیاری از مشکلات جسمانی کاربرد فراوان دارد. از جمله موارد کاربرد این روش می توان به فیزیوتراپی و مشاوره پس از جراحی قلب، ارتوپدی، جراحی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب،کودکان، سوختگی و پوست اشاره کرد. در فیزیوتراپی هدف بالا بردن عملکرد جسمانی است و فیزیوتراپیست در این رشته به عنوان درمانگر شناخته می شود.. این رشته همچنین با شناسایی گروه های خاص افراد اقدام به پیشگیری از بیماری ها و غربالگری نا توانی ها می کند.

فیزیوتراپی نقش کلیدی در بهبود کیفیت زندگی افراد(Quality of life)، تسریع در روند بازگشت به فعالیت های روزمره، بخصوص افزایش کارآیی و بهبود سریع عملکردی بدنبال اعمال جراحی دارد. این اهداف، با فیزیوتراپی قبل از عمل و ارایه آموزشهای لازم، کوتاه شدن زمان بستری و نقاهت پس از عمل جراحی و راه اندازی هرچه سریع تر بیمار بدون افزایش ریسک آسیب،‌ محقق می شوند. نیل به این اهداف، بدون بهره گیری از فیزیوتراپیست های آموزش دیده و مسلط به جنبه های مختلف بیماری و همچنین آشنا به جدیدترین رویکردها و تجهیزات فیزیوتراپی امکان پذیر نخواهد بود.

متأسفانه برخی از پزشکان محترم با این تصور که تمرینات تجویز شده و همچنین تکنیک های بکارگرفته شده در بخش فیزیوتراپی، از شدت بالایی برخوردار بوده و احتمال آسیب رسانی بیشتر به بیمار وجود دارد، از ارجاع برخی بیماران از جمله بیماران تازه جراحی شده و بیمارانی که درد و ناراحتی شدیدی را تجربه می کنند، اجتناب می ورزند، این درحالیست که درمانهای فیزیوتراپی در تمام مراحل حاد، تحت حاد و مزمن بیماری یکسان نبوده و ابتدا اختلالات عملکردی و نیازهای بیمار از یک سو و توانایی های وی از سوی دیگر، طی معاینه و ارزیابی اولیه، بطور دقیق توسط متخصص فیزیوتراپی تعیین گردیده و تمامی پروسیجرها و تمرینات تجویز شده جهت بیمار، بر اساس فاز بیماری و شرایط خاص بیمار و بدون کوچکترین خطر انتخاب می شوند.

بر این اساس، در فاز حاد و اولیه، پروتکل های فیزیوتراپی عمدتا” در راستای کاهش درد و التهاب بوده و تمرین درمانی نیز بصورت کاملا” محافظه کارانه می باشد. با کاهش علایم اولیه بیمار، پروتکل درمانی اولیه تغییر و رژیم تمرین درمانی پیشرونده ای اتخاذ می گردد.

خدمات بخش فیزیوتراپی :

کلینیک فیزیوتراپی نیکان با ۵ کابین VIP فعال ، مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای الکتروتراپی و مکانوتراپی، و متخصصین مجرب در بالاترین سطح علمی و طبق استانداردهای روز دنیا آماده ارائه خدمات به بیماران در حیطه های مختلف پزشکی از جمله ارتوپدی، مغز و اعصاب، روماتولوژی، قلب و عروق، اطفال، زنان و زایمان و تنفسی ،اختلالات کف لگن،توانبخشی بلع،آسیب های ورزشی می باشد.
بخش ها و تجهیزات کلینیک فیزیوتراپی نیکان عبارتند از:

لیزر LASER (ساخت شرکت Enraf هلند)
شاکویو Shockwave (ساخت شرکت BTL انگلستان)
دستگاههای تحریک الکتریکی Combination Unit (ساخت شرکت های Enraf و ITO)
میدان مغناطیسی Therapy Magnet (ساخت شرکت Biomag)
سوزن خشک Dry needling
درمانهای دستی یا Manual Therapy
تمرین درمانی
فیزیوتراپی در بیماری های زنان و زایمان Obstetrics and Gynecologic Physiotherapy
فیزیوتراپی در بیماریهای تنفسی Chest Physical Therapy
انجام خدمات فیزیوتراپی تخصصی در منزل
این بخش از ساعت ۸ الی ۲۰ آماده ارائه خدمات است .
جهت ارتباط با بخش فیزیوتراپی بیمارستان نیکان و تعیین وقت ویزیت یا اخذ هرگونه اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۸ الی ۲۰ با شماره تلفن ۲۹۱۲۱۰۱۸ تماس حاصل نموده و یا بصورت حضوری به بخش فیزیوتراپی واقع در طبقه همکف بیمارستان، جنب بخش کلینیک، مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

بیمارستان نیکان تهران

 

پاراکلینیک فیزیوتراپی بیمارستان نیکان

پاراکلینیک فیزیوتراپی بیمارستان نیکان تهران

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *