بازدید این صفحه: 1455
علائم زايمان زودرس

فشار خون بالا عامل ابتلا به زایمان زودرس در بارداری

فشار خون بالا عامل ابتلا به زایمان زودرس در بارداری

به گفته دکتر مهرناز رادمهر متخصص زنان و زایمان، افزایش فشار خون ممکن است باعث زایمان زودرس، مرده­زایی و پاره شدن جفت شود، از هین رو، یک مسئله پراهمیت است که باید سریعاً درمان شود تا بتوان به موقع از مادر و فرزندش محافظت کنیم.

وی همچنین گفت: دوران بارداری دوران حساس و ویژه‌ای است که باید خیلی مراقب علائم و نشانه‌های غیر معمول در بدن باشیم.

دکتر رادمهر ادامه داد: فشار خون یکی از علائم بسیار مهمی است که ممکن است مادران باردار را با مشکلات زیادی مواجه کند، در صورتی که مادر پس از هفته بيستم بارداری دچار افزايش فشار خون شود اما پروتئين در ادرارش وجود نداشته باشد مبتلا به افزایش فشار خون در بارداری شده است.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: این که افزایش فشار خون در چه ماهی از بارداری صورت گرفته باشد و میزان افزایش آن چقدر است، نکته بسیار مهمی است؛ در صورتی که فشار بالا و در ماه‌های اولیه باشد بسیار خطرناک است که باید سریعاً بررسی شود و درمان شود.

علائم زايمان زودرس

فشار خون بالا عامل ابتلا به زایمان زودرس در بارداری

وی افزود: افزایش فشار خون ممکن است باعث زایمان زودرس، مرده­زایی و پاره شدن جفت شود، از هین رو، یک مسئله پراهمیت است که باید سریعاً درمان شود تا بتوان به موقع از مادر و فرزندش محافظت کنیم.

دکتر رادمهر با بیان اینکه فشار خون در گردش خون جنین تاثیر دارد، افزود: وقتی مادر باردار به موقع مورد درمان قرار گیرد و ماما متوجه افزایش فشار خون می شود، سریعاً برای وی سونوگرافی تجویز می‌شود تا از رشد مطلوب جنین مطلع شود و از سلامت جنین اطمینان پیدا کند.

این متخصص زنان و زایمان، ضمن توصیه‌ای به مادران باردار تصریح کرد: هر وقت علائمی از قبیل افزایش ناگهانی وزن، ورم، درد بالای شکم تهو و غیره داشتید سریعاً مورد معاینه قرار بگیرید چون ممکن است جنین در معرض خطرات جدی قرار گرفته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: پس از زایمان هم فشار خون خود را به دقت کنترل کنید، البته یک هفته پس از زایمان فشار خون شما باید به حد نرمال خود برسد، در غیر این صورت باید بررسی شود ومورد درمان قرار بگیرید.

علائم زايمان زودرس

فشار خون بالا عامل ابتلا به زایمان زودرس در بارداری

منبع: سینا نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *