بازدید این صفحه: 795
مشکلات عاطفی در زندگی زناشویی

مشکلات شایع در هر رابطه را بشناسید

مشکلات شایع در هر رابطه را بشناسید

 

یکی از جوانب بسیار مهم در رابطه ها، برقراری ارتباط می باشد. هر دو طرف نباید از به اشتراک گذاشتن افکارشان با شریک عشقی‌ خود خودداری نمایند. برای این‌که مطمئن شوید رابطه‌ای سالم دارید که مدتی طولانی دوام خواهدداشت، باید با شریک عشقی‌تان رابطه برقرار کنید و به خوبی او را درک کنید.

برخی از آدم‌ها در برقراری ارتباط خوب هستند و برخی دیگر نمی‌توانند به خوبی خودشان را ابراز کنند. کمبود برقراری ارتباط سبب بروز کشمکش می‌شود و اوضاع را به هم می‌ریزد. مشکلات برقراری ارتباط در رابطه ها می‌تواند به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. عوامل زیادی وجود دارد که منجر به کمبود یا عدم برقراری ارتباط بین ۲ نفر می‌شود.

در ادامه ۱۰ مشکل برقراری ارتباط آمده‌ است

 

 

۱- فاصله

فاصله رایج‌ترین و مهلک‌ ترین مشکلی است که آدم‌ها را از هم جدا می‌کند. آدم‌هایی هستند که دیوانه‌وار عاشق شریک عشقی‌شان هستند و به این واقعیت که از او دور مانده‌اند اهمیتی نمی‌دهند. اما آدم‌هایی که دوست دارند هر روز شریک عشقی‌شان را ببینند، نمی‌توانند از فاصله‌ی دور به آسانی رابطه‌شان را حفظ کنند. تعداد خیلی کمی از آدم‌ها می‌توانند رابطه‌شان را با وجود فاصله‌ی زیاد، برای مدت طولانی حفظ کنند. رابطه‌ای که هر یک از طرفین آن در فاصله‌ای خیلی دور است، روی ذهن اثر مخرب می‌گذارد.

۲- شنونده‌ی بد

هر وقت شریک زندگی‌تان می‌خواهد با شما صحبت کند، باید به تمام وجود به او گوش بسپارید. حتی اگر به چیزی مشغول هستید، باید وقتی را اختصاص دهید تا با او صحبت کنید و به آن‌چه می‌خواهد بگوید گوش کنید. اگر هنگامی که شریک عشقی‌تان با شما صحبت می‌کند سر تکان بدهید و به نظر برسد به کتابی که می‌خوانید بیش‌تر علاقه دارید، شنونده‌ی بدی هستید. اگر به شریک عشقی‌تان به اندازه‌ی کافی توجه نکنید، دوست نخواهد داشت با شما صحبت کند.

۳- ناامنی

مهم است که به عنوان یک فرد، قبل از این‌که تصمیم بگیرید وارد یک رابطه شوید خیلی احساس امنیت کنید. بودن در یک رابطه سبب احساس ناامنی در بسیاری از آدم‌ها می‌شود. حتی اگر به شریک عشقی‌تان اطمینان کنید، تمایل دارید کمی احساس ناامنی کنید. این ناامنی‌ها منجر به دعوا می‌شود و نهایتا آدم‌ها را از هم جدا می‌کند.

۴- رسانه‌های اجتماعی

وقتی می‌توانید بیرون بروید و شریک عشقی‌تان را ببینید، نباید برای تماس گرفتن با او به رسانه‌های اجتماعی اتکا کنید. هرچند رسانه‌های اجتماعی آدم‌های زیادی را دور هم جمع کرده‌است، اما در عین حال به ایجاد نوعی ارتباط بین آنها انجامیده ‌است. هیچ مکالمه‌ی واقعی بین آدم‌ها نیست و تنها کاری که می‌کنند ارسال پیام و ایمیل به یک‌دیگر است.

۵- مستقل بودن

هر فرد باید مستقل باشد، نباید به فرد دیگری وابسته باشد. اما بعضی آدم‌ها هستند که اصطلاح مستقل را بیش از حد جدی می‌گیرند و دوست ندارند کسی کمک‌شان کند. همه‌ی ما در زندگی به کمی نیرو و فشار نیاز داریم و شما نباید مانع از آن شوید که شریک عشقی‌تان به نحوی که می‌خواهد، حمایت‌تان کند. او بخشی از زندگی‌تان است و اگر گاهی از او کمک بخواهید، خوار و کوچک نمی‌شوید.

مشکلات عاطفی در زندگی زناشویی

مشکلات شایع در هر رابطه را بشناسید

۶- مرزهای زبانی

در این دنیای پهناور، آدم‌هایی را از شهرها، ایالت‌ها و کشورهای مختلف می‌بینید. ممکن است در نهایت عاشق کسی شوید که زبان‌تان را نمی‌فهمد و برعکس. حد و مرز زبانی مانع عاشق شدن‌تان نمی‌شود اما می‌تواند در مراحل بعدی سبب ایجاد مشکل شود. ممکن است برقراری ارتباط با شریک عشقی‌تان برایتان دشوار باشد چون نمی‌فهمید چه می‌گوید و او به خوبی با زبانی که شما صحبت می‌کنید آشنا نیست.

۷- برخوردهای خودمحور

بیش از حد مغرور بودن به خود می‌تواند بسیاری از روابط را خراب کند و بین آدم‌ها کشمکش ایجاد کند. شما نباید اجازه بدهید غرور بی‌جا بر شما چیره شود و بگذارید خودخواهی‌تان بر رابطه‌تان مسلط شود؛ باید در برابر او آرام و صبور باشید. اجازه بدهید به حال عادی خودش برگردد.

۸- بیش از حد غیرمستقیم بودن

گاهی پیش می‌آید که چیزی را به شریک عشقی‌تان نمی‌گویید، چون می‌دانید باعث رنجش او می‌شود. آن موضوع را غیرمستقیم مطرح می‌کنید و سرنخ‌هایی به او می‌دهید، با این امید که بتواند حرکات‌تان را درک کند. مهم است که با صراحت حرف دل‌تان را به شریک عشقی‌تان بگویید. او می‌داند هرچه بگویید به خاطر مصلحت خودش است. از بیان آن‌چه دوست دارید، خجالت نکشید.

۹- خودخواهی

وقتی در یک رابطه هستید، باید بی‌خیال ذات خودخواه‌تان شوید و صفحه‌ی جدیدی در زندگی‌تان باز کنید. اگر فردی خودخواه هستید و فقط به علایق خودتان فکر می‌کنید، شریک عشقی‌تان هرگز نمی‌خواهد با شما صحبت کند. او می‌داند شما فقط به خوشی خودتان علاقه دارید و توجهی به او نمی‌کنید. پس چرا باید با شما صحبت کند؟

۱۰- شخصیت‌های متضاد

نمی توان از ۲ انسان انتظار داشت شبیه هم باشند. در واقع، گاهی تفاوت‌ها به ۲ نفر کمک می‌کند نزدیک‌تر شوند. با این حال، اگر به خاطر شخصیت‌های متضاد افراد، تفاوت‌های بسیار زیادی وجود داشته‌باشد، برقراری ارتباط برایشان آسان نخواهدبود.
هرگز نگذارید هر گونه شکاف در ارتباط بین شما و شریک عشقی‌تان ایجاد شود. حتی اگر درون‌گرا هستید، وقتی وارد یک رابطه می‌شوید باید سعی کنید خودتان را ابراز کنید. اگر شریک عشقی‌تان اهل برقراری ارتباط نیست، کمک‌اش کنید خودش را ابراز کند و با شما صحبت کند. اگر ۲ فرد نتوانند ارتباط برقرار کنند، رابطه‌شان نمی‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد.

مشکلات عاطفی در زندگی زناشویی

مشکلات شایع در هر رابطه را بشناسید

منبع: likelovequotes به نقل از بازده

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *